Lennukid ise aga valmis veel pole. Kolmele avalennule saab kokku broneerida 30 piletit. Kuid piletiomanikud ei saa teada, millisest riigist nad väljuvad, millisel kuupäeval või millise lennukiga nad lendavad, sest lennukeid ei ole veel ehitatud.

Madala ja nullilähedaste heitkogustega lennud on siiski veel tuleviku teema, mistõttu on SASi elektrilised lennukid alles projekteerimisel.

Lennufirma ütles, et neil on mitu ideed, kuidas muuta SASi lennukid täielikult saastevabaks. Lõplikku otsust selle kohta, milline elektriline lennuk hakkab esimest lendu sooritama, ei ole lennufirma sõnul veel tehtud.

SASi sõnul toimub esimene täiselektrilise lennukiga lend 2028. aastal. Pilet sellisele lennule maksab ligikaudu 168 eurot. SAS lubab pileti ostnud reisijatele koheselt teada anda, millisest lennujaamast lend viie aasta pärast väljub ja millisesse riiki suundub, kui lennufirma on otsuse langetanud. Lisaks täpsustub ka lennu kuupäev.

Koha lennule saab broneerida SIIT. SASi eesmärk on saavutada 2050. aastaks oma lennukitele nullilähedased heitkogused. 2019. aastal sõlmisid nad partnerluse Airbusiga, et töötada välja madala ja nullilähedase heitkogustega ärilennukid.

„Alates oma loomisest 1946. aastal on SAS olnud üks lennundussektori pioneere, olles näiteks esimene kommertslennufirma, kes lendas üle põhjapooluse, et lühendada oluliselt kontinentidevahelist lennuaega,“ ütles SASi president ja tegevjuht Anko van der Werff. Ta lisas, et täiselektrilised lennud on järgmine suur areng lennunduses ja on õnnelik, et SAS saab oma reisijatele lende pakkuma hakata.