„See on oluline samm kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamise poliitikas,“ ütles Prantsusmaa transpordiminister Clement Beaune avalduses.

„Kui me võitleme lakkamatult oma elustiili dekarboniseerimise nimel, kuidas saame õigustada lennuki kasutamist suurlinnade vahel, mis saavad kasu regulaarsest, kiirest ja tõhusast rongiühendusest,“ lisas ta.

Katkestatud on kolm liini, mis ühendavad Pariisi-Orly lennujaama Bordeaux', Nantes'i ja Lyoni linnadega. Ümberistumisega lende see ei mõjuta.

Selleks et keeld kehtiks, nõudis EL, et kõnealusel lennuliinil oleks alternatiivne kiirraudtee, mis võimaldab kahe linna vahel sõita vähem kui kahe ja poole tunniga. Samuti peab olema piisavalt varajasi ja hilised ronge, et reisijad saaksid sihtkohas veeta vähemalt kaheksa tundi.

Osad inimesed on kritiseerinud Prantsuse presidenti Emmanuel Macroni tema keskkonnaprogrammi ettepanekute eest, kus ta soovitas keelata lennud, mille puhul rongisõit kestaks vähem kui neli tundi. Kriitikud on märkinud, et kiirrongiliinide tõttu on juba praegu vähenenud lennureisijate arv. Samuti on toodud välja, et see ei lahenda kliimaprobleemi.

„See meede ei peta kedagi: reisijad pöörduvad kaugenevad lennuliiklusest,“ sõnas Air France'i pilootide ametiühingu endine asepresident Guillaume Schmid. „Prantsuse lennukeeld on sümboolne samm, kuid sellel on väga väike mõju heitkoguste vähendamisele,“ ütles Transport & Environment (T&E) lennundusdirektor Jo Dardenne.

T&E hinnangul moodustavad need kolm lennuliini, mida keeld puudutab, vaid 0,3% Prantsusmaa mandriosas startivate lendude põhjustatud heitkogustest ja 3% riigi siselendude heitkogustest (kui arvestada ainult mandriosa siselende).