Liinilennuk registreerimisnumbriga RA-73700 lendas Teherani 5. aprillil. Iraani suurima lennufirma Mahan Airi töötajad hakkavad teostama lennuki maandumisvarustuse hooldust ja muid töid.

Aerofloti pressiesindaja ütles, et Mahan Airil „on vajalikud vahendid, sertifikaadid ja suur kogemus ning teenusepakkuja teeb hooldustöid kvaliteetselt“.

RBC allikad ütlesid, et Aeroflot on arutanud hoolduse võimalust Iraanis juba mitu kuud. Varem on lennufirma lennukid teenindanud teisi ettevõtteid, näiteks Hongkongi HAECO-d.

Pärast Venemaa sissetungi Ukrainasse sulges Euroopa Liit Venemaa lennukite jaoks õhuruumi, keelas neile varuosade tarnimise, hoolduse, toetuse ja kindlustamise.

2022. aasta juulis sõlmisid Iraani ja Venemaa ametivõimud koostöölepingu, mis näeb ette Venemaa lennukite varuosade ja varustuse tarnimist, samuti lennukite remonti ja hooldust.

Iraan on aastaid olnud sanktsioonide all, mis muu hulgas keelavad lennukite ja nende osade müügi Iraani lennuettevõtjatele, kelle hulka kuulub alates 2019. aastast ka Mahan Air. Lääne eksperdid viitavad probleemidele lennuohutusega Iraanis, mis on tingitud vananenud lennukipargist ja mida ei saa sanktsioonide tõttu ajakohastada.