Kuue tunni jooksul oli see saatnud taevasse 10 km kõrguse tuhahunniku ja tekitanud 108 000 ruutkilomeetri suuruse tuhapilve. Vägivaldne purskamine kattis lähedalasuvaid külasid 10 sentimeetri paksuse tuhakihiga.

Šivelutš on viimase 10 000 aasta jooksul pursanud umbes 60 korda, viimane suurem purskamine toimus 2007. aastal.

Tuhapilv on sulgenud koolid kogu Kamatšatka poolsaarel, umbes 4200 km Moskvast ida pool.

Vulkaan purskab endiselt, kuid intensiivsus on vähenemas, ütles Geofüüsikaameti Kamtšatka filiaali direktor Danila Tšebrov. „Vulkaan valmistus selleks vähemalt aasta aega ja protsess jätkub, kuigi on nüüdseks veidi rahunenud.“

Kas Venemaa vulkaan mõjutab lende?

Kamtšatka vulkaanipursete reageerimisrühm on välja andnud lennundushoiatuse.

Vulkaan „kujutab endast potentsiaalset ohtu rahvusvahelistele ja kohalikele lennufirmadele“, hoiatati teates.

Selles öeldi, et meeskonnad peaksid „arvestama selle loodusnähtuse eripäradega, kui nad valivad marsruute riigisisestele ja rahvusvahelistele lendudele“.

Siiski on ebatõenäoline, et vulkaanipurse mõjutab teie lendu. Euroopa ja USA lennufirmad ei tohi praegu Ukraina sõja tõttu niikuinii Venemaa õhuruumis tegutseda, nii et mõju on minimaalne.

Miks on vulkaanipursked lennureisidele ohtlikud?

Varem on vulkaanipursked rahvusvahelist reisimist oluliselt häirinud.

2010. aastal kandis tuul Islandi vulkaanist Eyjafjallajökull pärit tuhapilve üle Põhja-Euroopa, mis põhjustas enam kui 100 000 lennu tühistamise.

Tuhk võib põhjustada mootoririkkeid ja nähtavuse halvenemist, mis muudab lendamise ohtlikuks.