Oma Facebooki lehel kirjutas oma kogemusest reisija, kelle kohver jäi Saksamaale, kui ta Cataniast tagasi läbi Frankfurdi Tallinnasse lendas. „Kui olin Tallinnas maandunud, tuli mulle email Lufthansalt, et minu kohver saabub 1. aprillil kell 13 ja see tuuakse mulle koju. Ka Tallinna lennujaama pagasiteeninduses kinnitati mulle, et ma ei pea muretsema, nemad hoolitsevad kõige eest!“ kirjutas ta oma postituses.

Tallinna lennujaam: küll see välja ilmub

Olukord kujunes aga reisija jaoks täielikuks õudusunenäoks, sest kohvrit, mida ta lubatud kuupäeval kodus ootas, talle lõpuks ei toodud. Seepeale läks ta Tallinna lennujaama, uurimaks, kuhu kohver jääb. „Mul oli reaalselt pool elu seal sees!“ märkis ta postituses. Lennujaama pagasiteeninduse töötaja oli küsimuse peale ainult õlgu kehitanud ja öelnud, et mingil põhjusel pagas saabunud ei ole ja küll see tuleb järgmise lennuga. Seda aga ei juhtunud.

Reisija pakkus, et äkki tasuks lennujaama kaamerapildist vaadata, kas kohver ikkagi jõudis Eestisse, kuid selle peale oli talle näkku naerdud ja öeldud, et nemad küll mingeid salvestisi vaatama ei hakka. Lennujaama töötajad palusid, et reisija jääks rahulikuks, ja ütlesid taas, et küll kohver välja ilmub.

Kahtlane e-kiri aitas kohvri leida

Reisija ootas oma kohvrit nädala jagu. 8. aprillil jõudis temani ootamatult e-kiri kelleltki võõralt, kes teatas, et kohver on leitud. E-mail sisaldas ka kohvri asukohta. „Minu meiliaadressi said nad ilmselt dokumentidelt (kooli praktikajuhend), mis olid minu kohvris,“ ütles kohvri kaotanud reisija.

Reisija helistas seepeale kohe ka Tallinna lennujaama ja rääkis toimunust, mispeale hakati seal kohe kaamerate salvestisi kontrollima. Seejärel selguski, et 1. aprillil oli kohver ikkagi Eestisse saabunud – lennuga, millega oligi lubatud kohver siia saata –, kuid keegi oli kohvri varastanud. „Kuidas saab selline asi üldse võimalik olla, et sellisel viisil satuvad minu isiklikud ja kallid asjad kolmandate isikute kätte!? Tallinna lennujaama pagasiteeninduse kohustus oli tagada see, et minu asjad jõuaksid turvaliselt minuni!“ märkis ta oma postituses.

E-kirjas täpsustatud asukohta kohvrit otsima läinud omanikku tabas täielik šokk. Kohver oli kallimatest asjadest tühjendatud, alles olid ainult mõned riided, mis olid prügikasti pandud. „Te ei kujuta ette ka, mis tunne see on!“

Politseis avaldust tehes selgus, et kahju oli tekitatud üle 1200 euro eest. „Vaimsest kahjust ma ei hakka rääkimagi!“ kirjutas reisija. Maja juures, kust kohver leiti, olid kaamerad ning ühistu esimees oli nõus kohvri kaotanud lennusõitjat aitama ja jagas turvakaamera salvestisi. Tegevus toimus Kristiina tänaval Uue Maailma asumis Tallinnas. Vargad kõndisid mööda tänavat, pagas jäeti maha Luha 19 korteriühistu prügikastide juurde.

Asja uurib politsei, kuid postitaja lisas Facebooki pildid varastest, kes olid teo toime pannud. „Äkki keegi tunneb selliseid inimesi, olen tänulik absoluutselt igasuguse info eest.“ Fotodel on näha ka vara, mis on prügikasti visatud, ning e-kiri, mille sisu peab reisija kahtlaseks. „Aitäh, kui oled viitsinud selle loo läbi lugeda, ja veel suurem aitäh, kui jagaksid seda lugu! Äkki nii saame need pätid kätte ja saame õigluse jalule! Jagan seda lugu ka selleks, et sinu teadlikkust tõsta, sest see võib juhtuda kellega iganes ja veel Tallinna lennujaamas!“

Lennujaam: aastas kaob tuhandeid kohvreid

Tallinna lennujaama kommunikatsioonijuhi Jane Kallaste sõnul on neil väga kahju, et lennujaama territooriumil midagi säärast juhtus, ning ta kinnitab, et politsei- ja piirivalveametiga, kes juhtumit uurib, tehakse igakülgset koostööd ning ja omalt poolt tehakse kõik, et süüdlased leitaks.

Reisija väide, nagu kohver oleks kontrollita võõrale inimesele üle antud, lennujaama sõnul tõele ei vasta. Lennujaama esindaja kinnitab, et kõik kohvrid, sh hilinenud pagas, võetakse õhusõidukilt maha ja suunatakse pagasilindile, kust reisijad need kätte saavad. „Nii meil kui ka mujal maailmas ei kontrollita saabuva pagasi alal kohvri ja kohvri omaniku vastavust. Eestis on sellised juhtumid, kus pagas kas kogemata või sihilikult vale inimese kätte satub, väga harvad, kuid mujal maailmas läheb igal aastal nii kaduma tuhandeid kohvreid.“

Ta kirjeldab, et kui pagas jõuab pagasisaali lindile, võtavad omanikuta pagasi maha lennujaama töötajad, kes kontakteeruvad omanikuga. Siis saab pagasi kätte isikut tõendava dokumendi alusel.

Kallaste sõnul on Tallinna lennujaamas turvalisus kõige olulisem ja töötajad annavad endast kõik, et lennujaama territooriumil vargusi ennetada. „Paraku on pagasilindi juures võimatu vargust täielikult välistada, aga lennujaama territooriumil on väga palju kaameraid, mis aitavad politseitöötajatel süüdlased leida,“ ütleb ta.

Kallaste lisab, et lennufirma vastutab pagasi eest alates kohvri äraandmise hetkest kuni omanikuni jõudmiseni. „Lennujaam omalt poolt soovitab reisile minnes ebamugavuste vältimiseks teha reisikindlustus, mis hõlmab ka pagasiga seotud kahjude hüvitamist,“ märgib Kallaste.