Schipholi lennujaama avalduse kohaselt on nad teinud ettepaneku võtta kasutusele erinevad meetmed, et luua lennujaamale paremat ja efektiivsemat süsteemi, mis oleks rahulikum ning parem kui praegune.

Lennujaama uute ettepanekute kohaselt, mis peaksid jõustuma hiljemalt 2025 või 2026. aastaks, ei ole eralennukid Schipholis enam teretulnud.

Schipholi lennujaama sõnul on meede suunatud eralennukite vastu, sest need põhjustavad „ebaproportsionaalselt palju müra ja CO2-heitmeid ühe reisija kohta“. Euroopa puhta transpordi organisatsiooni Transport & Environment andmetel tekitavad eralennukid kuni 14 korda rohkem planeeti kahjustavat saastet kui kommertslennukid ja 50 korda rohkem kui rongid.

Kui need väikesed ja uhked lennukid väljuvad Schipholist, suundub neist 30-50% lennujaama andmetel sellistesse puhkekohtadesse nagu Ibiza Hispaanias, Cannes Prantsusmaal või Innsbruck Austrias. Lennujaam väidab, et Amsterdamist lendab nendesse sihtkohtadesse palju lennukeid, ja soovitab erareisijatele, et nad peaksid hoopis kommertslennukitega lendama.

„Kõige populaarsematesse sihtkohtadesse, kuhu eralennukid lendavad, on saadaval piisavalt palju liinilende,“ ütleb Schipholi lennujaam oma avalduses, lisades, et politsei- ja kiirabilennukid võivad startida ja maanduda nagu praegu - uue süsteemi muutused neile ei rakendu.

„Me peame olema jätkusuutlikud oma töötajate, keskkonna ja maailma jaoks. Mõistan, et meie valikutel võib olla märkimisväärne mõju lennundussektorile, kuid need on vajalikud,“ ütles Amsterdam Schipoli lennujaama juht Ruud Sondag.