Euroopa suurim odavlennufirma teatas esmaspäevases avalduses, et detsembri kolmanda kvartali maksudejärgne kasum ulatus 211 miljoni euroni, võrreldes 96 miljoni euro suuruse kahjumiga aasta varem.

„Me saavutame jooksval majandusaastal rekordilise kasumi ja eeldame, et jätkame kasumlikku kasvu ka järgmisel aastal ja pärast seda,“ ütles finantsjuht Neil Sorahan. „Praeguste broneerimisprofiilide põhjal eeldame, et piletihinnad tõusevad lihavõttepühade ja suve ajal.“

Lennundussektor on taastumas aegade halvimast langusest. Odavlennufirmad saavad sellest eelkõige kasu, kuna eelarvele orienteeritud tarbijad otsivad soodsaid pakkumisi. Ryanairi sõnul võidab ettevõte turuosa näiteks Hispaanias ja Skandinaavias. Lennufirma suurendab võimsust turgudel, sealhulgas Ühendkuningriigis, kasutades Boeing Co. 737 Maxi, millel on väiksem kütusekulu.

Ryanairi aktsia langes 42 senti ehk 2,7%, 15,1 euroni, mis vähendas selle aasta tõusu 24%ni.

2026. aastaks peaks jõudma reisijate arv 225 miljonini

Ryanair hoiatas, et mõned uue Boeingi mudeli tarned võivad viibida, kuna USA tootja jätkab tootmisega võitlemist. Finantsjuhi prognoosi kohaselt võib Ryanairil jääda puudu suve tipphooajal neljast või viiest lennukist. Nõudluse suurenemine on toonud kaasa ka piletite hinna tõusu.

Reisijate arv peaks sel majandusaastal jõudma 168 miljonini ja tõusma 2026. aastaks 225 miljonini.

Tegevjuht Michael O'Leary sõnas sel kuul, et ettevõte näeb suviste reiside puhul oma kõigi aegade parimat müüki, kuna reisimine on jätkuvalt populaarne ja Ryanair suurendab liinidevõrku. Lennufirma lisas, et hinnad on pärast eelmise aasta tõusu endiselt kõrged ja tõenäoliselt suurenevad veel ühekohalise protsendi võrra.

Finantsjuhi sõnul saab ettevõte kasu välisturistide sissevoolust, kuna rohkem USA reisijaid kasutab ära tugevat dollarit ja Aasia reisivood paranevad. Ryanair kasutab oma tugevat bilanssi selleks, et maksta 1,6 miljardi euro suurune lõppev võlg ära, kasutades selleks oma kassas olevat raha, lisas finantsjuht.