„Anname teada, et seoses Otravo pankrotiga ei saa Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskused enam menetleda nende vahendajate vastu suunatud kaebusi. Otravo on avaldanud oma kodulehel ka inglisekeelse teate, mis annab klientidele juhiseid edasiseks käitumiseks, muu hulgas broneeritud lennupiletite ja nendega seotud lisateenuste kohta. Lisaks lendudele sai vahendusportaalide kaudu broneerida ka majutust ja autorenditeenust,“ ütles tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse ekspert Heldin Malmet.

Juhised tarbijatele on järgmised:

1. Kui tellitud teenuse broneering on kinnitatud, võta ühendust teenusepakkujaga

Kui oled ostnud mõnelt eelnimetatud vahendajalt näiteks lennupiletid või majutuse ja selle kohta kinnituse saanud, tuleks küsida oma broneeringu staatuse kohta informatsiooni otse teenusepakkujalt (näiteks lennufirmalt või majutusettevõttelt). Veendu, et teenusepakkujal on olemas sinu kontaktandmed.

Broneeringus muudatuste tegemine ja makse tagastamine toimub teenusepakkuja kaudu, kuna vahendaja klienditeenindus enam ei tööta.

2. Kui tellitud teenust ei ole tarnitud, pea meeles võlausaldaja vastutust

Kui oled maksnud väljastamata lennupiletite eest krediitkaardiga, võiksid pöörduda krediitkaardi väljastanud panga poole. Müüja pankroti korral on krediidiandja kohustatud tarbijale makse tagastama krediidiandja vastutusest lähtuvalt.

Kui tasusid teenuse eest deebetpangakaardiga, võta samuti ühendust oma pangaga. Osade pankade lepingutingimuste kohaselt järgitakse krediitkaardimaksega sarnaseid tagasimakse põhimõtteid ka pangakaardimaksete puhul.

3. Pankrotiavalduse esitamine – ole valmis pikaks menetlusajaks

Kui panga poole pöördumine ei too soovitud tulemust, on tarbijal võimalik esitada oma nõue Otravo pankrotihaldurile Hollandis. Siiski on oluline teada, et tarbija positsioon pankrotimenetluses on tavaliselt nõrk ning menetlus võib kesta kuni mitu aastat.

Pankrotihalduri kontaktandmed on järgmised: DJ van Dongen (De Vos & Partners), crediteuren.otravo@devos.nl. Pankrotivarale tuleks nõue esitada esimesel võimalusel. Pankrotihaldurile nõude edastamise lihtsustamiseks leiab TTJA kodulehelt inglisekeelse näidisvormi, mis tuleb täita vastavalt oma nõudele. Näidisvormis on nõutud lepingu mittetäitmisel ostuhinna tagastamist. Taotlusele tuleb kindlasti lisada ka asjakohased manused (tellimuse kinnitus, makset tõendav dokument, koopiad eelnevast kirjavahetusest nende olemasolul ning muud asjakohased dokumendid).