Reisikorraldaja Novatours probleemse lennufirma SmartLynxiga koostööd ei lõpeta
(58)Läti lennufirmal SmartLynxil on viimasel ajal olnud väga palju probleeme ja reisijad ei ole firmaga rahul. Novatours sellest aga ei heitu ning kavatseb koostööd lennufirmaga jätkata.
SmartLynx on reisikorraldaja Novatoursi peamine operaator, st broneerides reisi Novatoursi kaudu, lendad suure tõenäosusega valitud sihtkohta SmartLynxiga. Kuigi probleeme on lennufirmal lennukite tehnilise olukorraga palju, ei näe Novatours sellest piisavalt suurt takistust, et koostöö lõpetada.
„Sarnaselt kõikidele reisijatele on eelmise aasta viimasel nädalal toimunud SmartLynxi tehnilised probleemid pannud kahetsusväärselt proovile klientide ja reisikorraldajate kannatuse,“ ütles Novatoursi turundus- ja suhtekorraldusjuht Olev Riisberg.
Ta lisas, et Novatoursi jaoks on klientide turvalisus ja ohutus esmatähtis. „Reisikorraldaja Novatours on teinud SmartLynxiga viljakat koostööd alates 2011. aastast ning vaatamata ajutistele tõrgetele on lennufirma olnud Eesti ja Läti reisikorraldajatele oluliseks ja pikaajaliseks koostööpartneriks,“ sõnas Riisberg.
Tema sõnul valib Novatours oma lennupartnerid hoolikalt ja teeb koostööd lisaks SmartLynxile veel teistegi lennufirmadega, näiteks Turkish Airlinesi ja Lufthansaga. „Tulevikus ei välista me koostööd ühegi lennuettevõttega,“ ütles Riisberg.
Eelmisel nädalal suisa kahel korral pöördus Novatoursi poolt tellitud SmartLynxi Hurghada tšarterlend Läti kohal tagasi Eestisse, sest lennukit tabas tehniline rike. Eile kirjutas Reisijuht sellest, et aastavahetuseks SmartLynxiga Portosse sõitnud reisijad jäid sinna lõksu, sest lend lükati 24 tunni võrra edasi. Tegu polnud Novatoursi tellimuslennuga.
Pöördusime SmartLynxi teemal ka tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) poole, et uurida, millistel juhtudel oleks õigustatud lennufirma trahvimine. Kommentaari annab TTJA ettevõtluse osakonna jurist Triinu Nurmjõe:
„Lennuvedaja ei pea reisijale tekkinud ebamugavusi hüvitama juhul, kui ta suudab ära tõendada, et lennu hilinemise või tühistamise põhjustasid sellised erakorralised asjaolud, mille esinemist ei oleks olnud võimalik vältida ka juhul, kui ta oleks kasutanud kõiki võimalikke tema käsutuses olevaid ressursse. Sellisteks juhtudeks saavad olla näiteks poliitiliselt ebastabiilsed olud, asjaomase lennu teostamiseks sobimatud ilmastikuolud, turvalisuse oht, ettenägematud lennuohutusega seotud vajakajäämised või streigid, mis mõjutavad tegutseva lennuettevõtja toimimist.“
„Juhul, kui lend hilineb või see tühistatakse, siis on reisijal õigus pöörduda talle tekitatud ebamugavuste hüvitamiseks lennuvedaja poole. Negatiivse vastuse (näiteks viitab lennuvedaja sellele, et lennukil esines ootamatu tehniline rike ning seetõttu keeldub hüvitise maksmisest) või vastamata jätmise korral võib reisija pöörduda kaebusega tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti poole. Lisaks teostab TTJA riiklikku järelevalvet määruse täitmise üle, kuid järelevalvemenetlusega ei saa lennuvedajat kohustada hüvitist maksma igale konkreetsele reisijale,“ ütles Nurmjõe.