Ühe ajastu lõpp on tekitanud reisijates nostalgiat, kuna paljude jaoks seostus metroopilet linna vanaaegse sümboliga. „Loomulikult on see edasiminek, kuid ma olen vana kooli inimene,“ ütles Brasiilia turist Jarbas Luiz do Santos, kes on hoidnud metroopileteid suveniiridena 20 aastat, mil hakkas Pariisi külastama. „Metroopileti lõpp on ühtlasi ka teatud reisimisviisi lõpp.“

30 × 66 millimeetri suurune metroopilet loodi 1900. aasta juulis, mil avati linnas liin number 1. Aastate jooksul on pilet olnud erinevat värvi. 1970ndatel arenes augustatud pilet magnetkaardiks, säilitades oma kuju. Ikooniline pilet on leidnud mitmeid kasutusvõimalusi, alustades järjehoidjast kuni sigaretifiltrini.

Algselt oli planeeritud metroopileti kaasajastamine 2021. aastaks, kuid see lükati edasi seoses pandeemiaga tekkinud kiibipuudusega. Eeldatavasti kaovad paberkujul metroopiletid müügil järgmisel aastal. Metroopileteid müüakse aastas 550 miljonit tükki, milleks kulub üle 50 tonni paberit. Ametnikud on sõnul aitab seniste piletite asendamine korduvkasutatavate kaartidega vähendada jäätmeteket.