Mugavad tugitoolid ja tasuta cappuccino

Uhiuus Deutsche Bundesbahni ehk Saksa Raudtee lounge Frankfurdi rongijaamas pakub reisijatele tõelist luksust. Tuleb tunnistada, et ka rongiliiklus ei pääse praegusel ajal teatud kaosest ja võib juhtuda, et rong on üldse plaanist maha võetud või hilineb märgatavalt — kuid siis ei pea enam niisama passima, vaid saab suunduda äsja avatud rongijaama lounge`i, mis valmis hiljuti ümber ehitatud jaamas reisikeskuse kohal suures saalis ja seal ühendada meeldiv kasulikuga. Nagu lounge`i puhul tavaks, ei pääse sinna aga mitte igaüks, seega praegu pakkumises olevate 9-eurose piletiga jääb ukse taha. Teenust kasutada saavad need, kes sõidavad rongidega palju ja on aasta jooksul kogunud niinimetatud staatuspunkte ja ka need, kellel on kehtiv esimese klassi kaart. Nemad võivad kaasa võtta ka oma saatja, kellega koos reisivad. Ka need, kes on ostnud endale terve aasta kehtiva kaardi Bahncard 100, mis maksab 4000 eurot ja kehtib sõiduks teises klassis, on lounge'i teretulnud.

Koos uhiuue Frankfurdi rongijaama lounge`iga on tänaseks Saksamaal 15 moodsat raudteejaama lounge'i, suurematest linnadest loomulikult Berliinis, Hamburgis ja Münchenis. Neis leiab bistro-, vaikuse- ja tööala, kus sisekujunduses on kasutatud palju puitu ja sooje värve. Töötsoonides on hulgaliselt pistikuid laadimiseks ja kõrgete töölaudade kõrval ka mugavad pehmed punased ja hallid tugitoolid, kus varjatuna võõraste silmade eest võib rahulikult puhata. Peale selle pakutakse lounge`ides tasuta ajalehti, jäätist, kohvi ja loomalihasuppi.

Lisauuendusena on Frankfurdi raudteejaama lounge'i tekkinud veel ekstra premium-ala. See on tõelistele rongifännidele, sest suurtest akendest avaneb parim vaade rööbastele ja rongidele. Kes selles alas istuvad, neile tuuakse ka läätsesupp, vein ja õlu lauale. Kõike nii palju, kui hing ihaldab. Nagu aga nimetus juba vihjab, on see teenus ette nähtud ainult eliit- või valitud klilentidele. Juurdepääs võimaldatakse ka neile, kellel on esimese klassi Bahncard 100 kaart, mille maksumus on 7000 eurot. Nautida saavad seda teenust ka need, kes on kogunud 6000 staatuspunkti, mis viib nad plaatinatasemele rongiboonuste programmis. Kes sellel tasemele tõusta tahab, peab aasta jooksul maksma vähemalt 6000 eurot rongipiletite eest. 1500 punktiga saab hõbeklassi ja selle eest võib kaheksa korda aastas oodata hilinenud rongi või teha vahepeatus lounge'is.

Soodsad rongipiletid ja muljetavaldav raudteejaam

Veel kuni 31. augustini saab Saksamaa rongireisidel kasutada 9-eurost piletit. Riigiraudtee on tänu neile ülisoodsatele piletitele teinud sellel suvel rongidega reisimise Saksamaal ülipopulaarseks. Frankfurdi rongijaamast on hea ühendus ka lennujaamaga.

Minu jaoks on Frankfurdi rongijaam olnud see jaam, kust ma olen kõige rohkem lennujaamast tulles ja sinna minnes läbi sõitnud. Soovitan enne jaama sisenemist heita pilk selle Euroopa kõige tihedama kasutusega rongijaama fassaadile. Ehitati ta neorenessansi stiilis 19. sajandi lõpus ja oli tollal Euroopa suurim rongijaam. Ka peasissekäigu fassaad oma 2700 ruutmeetriga on muljetavaldav. Liivakiviskulptuurid kella juures sümboliseerivad ööd ja päeva. Pilku tasub veelgi tõsta ja vaadata rongijaama katusele, kus on näha figuuridegrupp. Keskne kuju on Atlas, kes hoiab pea kohal maakera ja on 6,5 meetrit kõrge ning kaalub 4,5 tonni. Teda toetavad vihjena tollasele rongiliiklusele aur ja elekter.