SAS-i teise kvartali kahjum oli pea 150 miljonit eurot. Pika taustaga murede lahendamiseks loodab ettevõte teha ümberkorraldusi, kuid nende eduks on vaja kaasata üle 900 miljoni euro investeeringuid.

Lennundusekspert Sven Kukemelk selgitas ERR-ile, et praeguste raskuste alge peitub selles, et Põhjamaade turul pakuvad tugevat konkurentsi odavlennufirmad, SAS-i kulud on aga nõudlike ametiühingute tõttu kõrged.

SAS-i kadumist Kukemelk tõenäoliseks ei pea, kuid võimalik on, et SAS jätkab mõne teise suurema lennufirma tütarettevõttena. „On ka võimalik variant, et SAS marginaliseerub ja et firma fookusesse jääbki väga väike osa lende. Praegu on neil ligi 200 lennukiga lennupark, võimalik on, et nad jätkuvad 30–40 lennukiga.“

„Tänasel hetkel on Skandinaaviasse lennates variant kas SAS või Finnair. Kui alternatiivid kaovad, siis monopoolses seisundis võib Finnair alustada nende hindade tõstmist,“ ütles Kukemelk.

Ka oleks see löök Nordica tütarettevõttele Xfly, mis teenindab paljusid SAS-i liine.