Sellest, kuidas taksos ja taksojuhtidega käituda, kirjutas Huffington Post. Need on mõned kasulikud käitumisjuhised, mis tagavad edu taksos mugavaks kohalejõudmiseks, natuke täiendatud:

Kellegi teise tellitud taksot pole ilus "ärandada" ja ise sisse istuda.

Küsi alati, kas takso on vaba.

Turvalisuse huvides kontrolli, et taksojuhi loal olev number ja autonumber läheksid kokku.

Mõnikord eeldatakse, et reisija istub tühjas taksos alati tagaistmele, kui just pole nii palju reisijaid, et keegi peab ka esiistmele istuma.

Kontrolli, kas taksomeeter töötab.

Kui sõit on peamisse lennujaama, küsi püsitasu, see võib olla odavam, kui taksomeetriga hind. Näiteks New Yorgis on Manhattanile sõidul kehtestatud püsitasu, see võib nii olla ka mõnedes teistes suurlinnades.

Kui taksos mängib raadio liiga valjult, on täiesti normaalne küsida, et raadio kinni pandaks või vaiksemaks keerataks.

Ära söö taksos. Ole jookidega ka ettevaatlik.

Kui tundub, et takso sõidab ringiga, on normaalne juhatada kätte otsetee või vihjata, et soov on otse kohale jõuda.

Küsimus, kas kohale on vaja jõuda turistilikult või äriasjus tähendab, et esimesel juhul tehakse linnas pikem vaatamisväärne tiir ja teisel juhul viiakse kiiresti otse kohale. Seega "äriasjus" ei tähenda kallimat hinda, vaid vastupidi.

Kui taksojuht on liiga jutukas, aitavad ühesõnalised vastused vihjata, et vestluseks pole tuju.

Liiklusummikutes ei maksa taksojuhti süüdistada. Suurlinnade ummikutes on mõnikord jalgsi edasiliikumine kiirem, maksa arve ja välju.

Prügi võta taksost lahkudes kaasa.

Jootrahast oli juttu siin. Tavaliselt võib see jääda kümne protsendi kanti, mõnikord ümardatakse lihtsalt "tagasi pole vaja" ulatuses. Eraldi on kombeks jätta jootraha, kui taksojuht aitab raskeid kohvreid tõsta.

Kui taksojuht petab, käitub ebaviisakalt või küsib liiga palju raha, tuleks hiljem helistada taksofirmasse ja sellest teada anda.

Millised on veel olulised käitumisreeglid taksodes? Kas mõnes riigis oleks vaja midagi eriti silmas pidada?