Lennundust tundvad inimesed ütlevad, et teised lennufirmad järgivad eeskuju, kuigi biokütuste maine on vastuoluline, vahendab CNN.

Hollandi lennufirma KLM teatas, et hakkab sõitma kasutatud toiduõliga, kasutades seda pooltel Amsterdami-Pariisi lendudel.

Euroopa Komisjon, lennufirmad ja kütusetootjad seadsid sel nädalal eesmärgi, et lennundus peab 2020. aastaks kasutama kaks miljonit tonni biokütust aastas.

Keskkonnakaitsjad ütlevad, et suurema hulga biokütuse kasutamine kätkeb endas suuri sotsiaalseid ja keskonnamõjusid.

Roheliste grupp Friends of the Earth on hoiatanud, et sellise eesmärgi täitmine nõuaks Belgia suurust ala taimede kasvatamiseks.

Nii lennukitootja Boeing kui ka sade tootja Honeywell tutvustasid mõlemad lennukeid, mis lendavad osaliselt biokütusega.

Pardal olnud reisijad ütlesid, et nad ei tunnetanud erinevust.

"Piloot ütles, et soorituses erinevus puudub. Ainult see, et biokütust kasutanud mootor kasutas umbes 75 liitrit vähem kütust kui see, mis kasutas tavalist lennukikütust," ütles Honeywelli taastuvenergia suuna juht Jim Rekoske.

Kuna nõudlus biokütuste järele suureneb, üritavad eksperdid luua kõige efektiivsemaid tehnoloogiaid ja teha neid ka soodsamaks.

"Praegune väljakutse on tootlikkuse ja tootmise suurendamine," ütles Boeingu pressiesindaja taastuvenergia teemadel, Terrance Scott.

On siiski eetika küsimus, kas kasutada toiduks mõeldud taimi biokütuse tootmiseks, sellal kui nälga kannatab miljard inimest.

"USA kasutab 20 miljonit barrelit kütust päevas - kolm sellest kasutab lennundus," ütles biokütuse tootja Sapphire Energy tegevjuht Jason Pyle.

Ta lisas, et ühtki toiduainet ei vajata nõnda palju. Ka suhkur, mida USA ja Brasiilia koos toodaksid, ulatuks vaid 500 000 barrelini päevas.

Pyle ütles, et ka mittesüüdavate taimede kasutamine biokütusteks tähendab, et maad ei saa enam kasutada toidu kasvatamiseks.

Euroopa keskkonnapoliitika instituut leidis uurimuses, et biokütused võivad toota kuni 167 protsenti enam kasvuhoonegaase kui traditsiooniline kütus.

Sapphire Energy hakkas tootma "rohelist toornaftat", mis toodetakse vetikatest. Neid saab kasvatada mittepõllumajanduslikul maal, mittejoodavat vett täis riisipõldudel.

Rekoske ütles, et kuigi mõned lennufirmad on valmis biokütuseid kasutama, võtab see teistel pisut enam aega.