Tallinna lennujaama juhatuse esimehe Riivo Tuvikese sõnul on rekordilise 50 sihtkoha kättesaadavus ja koroonapiirangute leevenemine hoogustanud reisimist. “See, et reisijate arv on kasvutrendis, näitab, et inimestes on suurenenud turvatunne tuleviku suhtes ja julgetakse taas reisida,” rääkis Tuvike.

Samas on nüüd nii Eesti kui ka terve Euroopa lennundus väljakutse ees, sest uute töötajate värbamine ei pea sammu kiirelt kasvava reisijate vooga. “Lennujaamad ja nende partnerid ei suuda värvata nii kiiresti uusi töötajaid, kui vaja oleks. Puudus on nii kliendi- kui ka õhusõidukite teenindajatest,“ rääkis Tuvike.

Reisijate arvu kasv seab tugeva surve alla ka lennujaama koostööpartnerid, kelle ülesanne on osutada lennujaamale erinevaid teenuseid. “Üks teenus, mis on viimasel ajal üha enam saamas pudelikaelaks lennujaama läbimisel, on julgestuskontrolliteenus, mille kvaliteedis allahindlust teha ei saa. Kahjuks ei suuda partner avada piisavas koguses julgestuskontrolliliine. Põhjused on peidus samuti tööjõupuuduses, mille tulemusena tekivad pikad järjekorrad ja kannatavad reisijad,” selgitas Tuvike. 

Lennujaam palub varuda aega
Selleks, et vältida ebamugavusi, soovitab Tallinna lennujaam tulla kohale vähemalt 2 tundi enne lennu väljumist. "Eriti kriitilised ajad on varahommikused väljumised, kus reisijad tulevad lennujaama viimasel minutil, ning lõunased tipptunnid, mil lühikeses ajavahemikus väljub suur hulk lennukeid,” lisas Tuvike.

Kui märtsis läbis lennujaama 172 424 reisijat, mis moodustab 75% kriisieelsest tasemest, siis aprilli esimeste nädalate reisijate arv lubab jätkuvat reisijate arvu kasvu. „Kuu viimasele nädalale jääb koolivaheaeg, mis on lennujaamas alati tihe tööaeg. Eriti lastega peredel soovitame saabuda lennujaama aegsasti enne lendu, et jõuaks rahulikult läbida julgestuskontrolli ja teha kõik vajalikud lennueelsed toimingud võimalikult stressivabalt,“ soovitas Tuvike.