Koroona-perioodi kiuste pakuvad ilusad sügisilmad palju võimalusi vaba aja veetmiseks värskes õhus ja võrdlemisi soodsalt. Ka lühike sõit linnast eemale ei pruugi võtta sugugi palju aega, kuid annab võimaluse kodunt välja saada ja pakub rohkelt elamusi. Vaata lähemalt, kuhu jõuad suurlinnadest vaid mõnekümne sõiduminutiga!

Sadamad ja muinasjutuloss Tallinna lähedal

Tallinna lähedal on põnevaid paiku palju. Juba ilusat mereäärt on nautimiseks nii siin- kui sealpool pealinna. Miks mitte teha perega üks mõnus reis mööda väiksemaid teid, avastada Eestimaad ning meie tohutult arenenud väikesadamaid! Näiteks tasub külastada ida pool pealinna asuvat Hara sadamat koos ajaloolise allvelaevade baasiga ning Kolga lahe pärliks nimetatud Kaberneeme sadamat. Lääne poole ja veidi kaugemale jääb aga kuulus Dirhami sadam. Kuna sadamate suvekohvikud on uksi sulgemas või juba kinni, tasuks endal piknikukorv kaasa võtta, et siis koos perega rannal toredasti aega veeta, sügisest merd nautida ning purjekaid vaadata.
Kes aga tahab korraga nautida nii veekogu lähedust, puude all kõndimist kui ka ilusat arhitektuuri, siis pööraku rattad Keila-Joa poole. Just seal asub neogooti stiilis rüütliloss, mis pärast põhjalikku renoveerimist näeb välja nagu tõeline muinasjutupalee. Saab jalutada lossipargis, imetleda Eesti suuruselt kolmandat langevat veeseina ehk Keila juga. Lossipargis ja lossis, mis kannab uhket nime Schloss Fall, toimuvad tihti kontserdid ja näitused, nii et tasub enne selle kohta uurida. Lossi võib ka sööma ja magama jääda, kui ei taha samal päeval tagasi koju sõita.

Pärnust sõida alpakafarmi

Pärnu ümbruses ringi vaadates ei tohiks kindlasti jätta tähelepanuta Pärnust umbes 25 km kaugusel Niidu külas asuvat Eesti suurimat alpakafarmi. Oled sa lastega, kallimaga või sõpradega — selle kohaga ei saa alt minna. Kellele siis ei meeldiks need leebe oleku ja pehme kasukaga uudishimulikud loomad, kellele otsa vaadates võid vanduda, et nad naeratavad! Farmis on veel teisigi nunnusid neljajalgseid nagu küülikud, merisead, kääbuskitsed, minilambad ja laamad. Koju kaasa võtta neid ei saa, aga pehmet alpakavilla on võimalik soetada küll.

Tartu külje alla lendama


Tartust 16 km kaugusel Veskiorus asub ülipõnev lennundusmuuseum, kus saab näha Baltimaade suurimat lennukikogu. Kui muuseumihoone kolmel korrusel on väljas ligi 400 lennundusajaloo seisukohast olulist kvaliteetset lennukimudelit, siis välialal eksponeeritakse juba päris ehtsaid lennumasinaid nagu helikopter, erinevad hävitus-, luure- ja reisilennukid. Vaatamise kõrval pakutakse veidi põnevust ka: muuseumis on külastajatele oma nahal proovimiseks 20-meetri kõrgune katapult, Ameerika mägede ja piloteerimissimulaatorid, langevarjuhüppe simulaatorid ja batuudid.

Narvast kummituslinna ja sohu


Ka Eestis on olemas tõeline kummituslinn, see on kunagine kaevanduspiirkond Viivikonna. Narvast kulub sinnajõudmiseks veidi üle poole tunni autosõitu. Tühjade tänavate, kus loodus tasapisi võimust võtab ja inimestest mahajäetud majade tõttu on Viivikonnat nimetatud lausa Eesti Tšernobõliks. Siiski pole tegu päris sajaprotsendiliselt väljasurnud kohaga, mõnikümmend inimest Viivikonnas siiski elab. Pargi auto kuhugi teeserva (parkimiskohtade pärast võitlema Viivikonnas ei pea) ja jaluta tänavatel, kus kunagi liikusid sajad inimesed. Viivikonnas on säilinud stalinistlikku arhitektuuri, mis annab veidi aimu omaaegsest hiilgusest. Kui aga vaatepilt liiga rusuvaks osutub, sõida edasi Puhatu soostikku. Puhatu sooaladelt laiub Poruni ürgmets ning loodusteadlaste sõnul on soostikus haruldasi looduskaitse all olevaid taimi, mida mujal praktiliselt ei leidu.

Soovitused pani kokku Amserv Auto juhatuse liige ja Toyota brändijuht Margus Nõmmik, kelle sõnul on eestlaste seas enim eelistatud keskkonnasõbralike hübriidsõidukite puhul ka kütusekulu taoliste sõitude tarbeks võrdlemisi madal.

“Tänapäevane hübriidtehnoloogia võimaldab ka maanteel sõites kütust säästa, sealjuures suudavad neljanda põlvkonna hübriidid sõita elektriga kuni kiirusel 125 km/h,” märkis Nõmmik. "Kui linnasõidud saab uute mudelite puhul teha täiesti elektri jõul, siis metsasõidul tagab sõidu säästlikkuse võimalus lülituda ümber täishübriidile. Samas lisavad tootjad üha enam võimsust ka väiksematele hübriidmudelitele." Nii on Nõmmik kindel, et ka poriste sügisilmade korral ei pea muda sisse kinnijäämist kartma.