Juhtiva andme- ja analüüsiettevõtte GlobalData sõnul on Sloveenial olemas kõik vajalikud atribuudid, et muutuda järgmiseks kuumaks sihtkohaks Euroopas, isegi kui rahvusvahelisel areenil riik ei ole veel küllalt tuntud tegija.

GlobalData andmetel jõudis 2019. aastal Sloveeniasse tervelt 4,7 miljonit rahvusvahelist reisi. Vaatamata sellele, et väike Kesk-Euroopa riik ei kuulunud isegi Euroopa 25 kõige külastatuma riigi hulka. Aastatel 2010-2019 oli sissetulevate saabujate näol aastane kasvumäär muljetavaldavalt 9,7%, mis näitas, et Sloveenia kui alahinnatud sihtkoha kohta hakati rääkima. Kuid märkimisväärne osa rahvusvahelistest külastajatest tuleb geograafiliselt seotud lähisturgudelt ning umbes 50% reisijatest 2019. aastal saabusid kas Austriast, Itaaliast, Ungarist või Horvaatiast. See tähendab, et Sloveenial on suur potentsiaal tekitada huvi ka kaugemal asuvates reisientusiastides.

Reisi- ja turismianalüütik Ralph Hollister kommenteerib uut kasvavat reisipärli: „Sloveenia poolt pakutav turismikogemus sobib tekkivate reisitrendidega kui valatult, mille tõttu võib rahvusvaheline huvi pandeemia järgselt kiiresti taastuda. 2016. aastal nimetati Sloveenia National Geographicu World Legacy Awardi poolt maailma kõige jätkusuutlikumaks riigiks ning samal aastal andis Euroopa Komisjon riigi pealinnale Ljubljanale Euroopa rohelise pealinna tiitli."

Statistika järgi (GlobalData's Q1 2021 Consumer Survey) mõjutab 42% ülemaailmsetest tarbijatest suurel määral riigi keskkonnasõbralikkus, kuhu soovitakse reisida. Kõik viitab sellele, et Sloveeniast võiks pandeemia järgselt saada vastutustundlike reisijate peamine sihtkoht.

Lisaks asub üle kolmandiku Sloveeniast ELi poolt kaitstud alade võrgustikus, kuhu riik pakub ligi 10 000 kilomeetri pikkuseid tähistatud matkaradu. Pandeemia tõttu jätkavad paljud reisijad välipuhkuse valimist kohtadesse, mis asuvad tihedalt asustatud piirkondadest kaugemal. Ka see trend mängib Sloveenia kasuks, eriti kuna paljud leiavad, et riik on turismitulvast endiselt suurel määral puutumata.