Johannale pakkus Erasmus+ programm huvi juba keskkooliajal, mil tema klassiõed võtsid erinevatest projektidest osa. Pärast keskkooli otsustas ta vaba aasta võtta, et reisida ja erinevaid kogemusi saada. Seega tundus aeg olema küps, et ka ise Erasmusega välismaale kogemusi jahtima minna. „Ma olin varem Prantsusmaal käinud, kuid vaid Pariisis. Lõuna-Prantsusmaa ja Alpid tundusid midagi uut ning huvitavat,” selgitab Johanna Kristina.

Erasmusega Prantsusmaale minek oli esimene kord, mil ta lendas täiesti üksinda: „Sihtkohta oli vaja jõuda mitme lennu ning busside ja rongidega, nii et see oli korralik ettevõtmine, aga seiklus oli kindlasti seda väärt.” Johanna põhiline ootus enne Erasmust oli tutvuda erinevate kultuuridega ning suhelda uute ning põnevate inimestega — seda see kogemus ka pakkus.

Uued kogemused seepide valmistamisest lavendliõli tegemiseni

Noortevahetus keskendus keskkonnasäästlikule eluviisile ning kogukonna koostööle: „Kuidas olla rohkem loodusele lähedal ning jagada kogukonnaga kogemusi. Me keetsime moosi, valmistasime seepe ja kreeme, tegime teesegusid ja palju muud. Päevadesse kuulus ka köögitoimkonnas osalemine, koristamine, puuviljade ja marjade korjamine, kord nädalas poes käimine, aga natukene jäi aega ka näiteks matkamiseks.” Noortevahetuse käigus käidi ühel õhtul näiteks kohalikul folgipeol, kus tantsiti õhtu läbi rahvatantse. Lisaks mindi üheks ööks ka teise sarnasesse laagrikohta nagu Le Faji, kus matkati ja tutvuti teiste seiklusjanuste noortega.

Le Faji, kus noortevahetus toimus, on eraldatud koht Alpides: „Ma mäletan, kui me rongiga kohale jõudsime, siis tundus juba tegu imelise kohaga, aga siis võeti meid peale ja me sõitsime veel 10 kilomeetrit edasi ning olime täiesti eraldatuna mägedes. Seetõttu käisime ka poes ja turul vaid kord nädalas ning sinna läks viis inimest — kui teised midagi soovisid, siis pidid poodiminejatelt tellima.”

Laulmine mägedele ja lennust maha jäämine

Kolme nädala pikkuse noortevahetuse võttis kokku kogukonnale avatud laat, kus müüdi noorte valmistatud seepe, moose, teesegusid ja kreeme. Külastajatel oli võimalik mängida mänge, mille osalejad olid ise loonud ning kogu ala oli noorte poolt kaunistatud. Samuti valmistati suvel korjatud lavendlist lavendliõli ning Johanna esines ka eriskummalisel moel: „Le Fajis olid mägede poole suured ruupori moodi kõlarid ja lauldes hakkas muusika vastu mägesid kajama. See oli üks ägedamaid ja ennastunustavamaid esinemiskogemusi, kus kuulajaks ei olnud mitte inimesed, vaid mäed! Esimest korda elus ei pidanud ma keskenduma publikule, vaid sellele, mida mul mägedele öelda oli — ning see tuli ägeda kajana tagasi.” Johanna sõnul oli mägedes esinemine talle kui noorele muusikule kogemus, mida ei saaks mitte kusagilt mujalt.

Vaata videot:

Prantsusmaalt lahkumine oli Johanna sõnul väga emotsionaalne, mis tõi kaasa tänaseks naljaka kogemuse, mida ta seni on pigem salajas hoidnud: „Ma ei tahtnud sealt üldse ära minna! Ma olin täiesti armunud sellesse kõigesse, kuid ma pidin Eestisse tagasi tulema. See kõik oli väga emotsionaalne ja ma olin jõudnud Frankfurdi lennujaama, kus ma kuulasin muusikat ja ma mäletan, kuidas mõtlesin, et tahaksin pigem Prantsusmaale tagasi lennata kui Eestisse tulla. Ma mõtlesin seda ilmselt nii tugevalt, et olin õiges väravas, aga kuidagi õnnestus mul lennult maha jääda.”

Johanna naerab, et praegu on see naljakas, aga tol hetkel oli see korralik šokk. Lennujaama infopunktist otsiti talle tagasilend, mis maksis 1100 eurot, kuid tal ei olnud sellist summat kusagilt võtta: „Õnneks mu õel on kogemusi heade reisidiilide leidmisega, nii et ta leidis mulle mõistliku hinnaga pileti koju.” Tüdruk jõudis koju päevase hilinemisega, aga lõpp hea, kõik hea.

Erasmuse blogis jagavad Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse õpirändurid oma lugusid laiast maailmast. Selleks, et ise õpirändama minna, leiad rohkem infot leheküljelt www.erasmuspluss.ee.