Vaevalt. Järgevalt saad aga lugeda kümnest jahmatavast juhtumist, mis õhulinnu pardal on aset leidnud.

1. Kui lennuk tegi hädamaandumise

Kõigepealt muretsed, kas jõuad lennujaama ja õigel ajal pardale. Kui oled aga pabistaja, muudavad koormat oluliselt raskemaks igasugused võimalikud hädaolukorrad. Mõnikord midagi hirmsat juhtubki. Reisiblogija Janice Holly Booth koges lennul Phoenix’ist Palm Springsi midagi õudset. Lend, mis pidi kestma 45 minutit, kestis hoopis 90 minutit.

Janice’i lugu on järgmine:

Lennuk värises ja tegi imelikke hääli. See justkui oleks hakanud koost lagunema. Minu kõrval istus umbes 80-aastane naine, kes oli muutunud väga vaikseks. Ülejäänud meie ümber karjusid, oksendasid või paanitsesid, aga proua oli vana rahu ise. Ütlesin talle, et ta on kuidagi rahulik. Ise olin näost kaame ja hoidsin higiste kätega toolist kinni. Ta ei vaadanud aga minu poolegi, vaid jõllitas aknast välja. Seejärel keeras ta minu poole ja vaatas mulle otsa ning ütles midagi jahmatavat. Ta ütles, et on seda liini tosin korda lennanud ja lennuk pole kunagi nii kaua õhus olnud.

Ühtäkki kostus raadiost piloodi hääl, kelle sõnul olime sunnitud Yumas hädamaandumise tegema. Ta ei hakanud asja ilustama ja ütles, et maandumine tuleb küllaltki karm. Lennuk rappus ja krigises edasi, kuni lõpuks lendasime läbi paksude pilvede. Meie ees oli pisike maandumisrada. Paistsid tuletõrjeautod ja tuletõrjujad.

Pärast maandumist tormasime esimese asjana lennukist maha. Vaatasin veel selja taha ja nägin, et lennuki kere peal olid kütusenired. Meil keelati asju kaasa võtta ja mind saadeti koos teiste reisijatega Yumas asuvasse väikesesse terminali. Tundide kaupa olime pisikeses ruumis kokku pressitult nagu kilud karbis. Me ei tohtinud kellelegi helistada. Isegi tualettruumi lubati minna ainult valvuri saatel ja kaasa ei tohtinud võtta ühtegi isiklikku asja. Mul polnud aimugi, mis toimub. Kuna piloot istus minu lähedal, siis tänasin teda ohutu maandumise eest. Küsisin, kas ta kartis. Ta vastas, et alguses oli ta täiesti rahulik, aga kui kütus otsa sai, hakkas ta tõepoolest veidi muretsema. Olin tükk aega sõnatu.

2. Kui lennukis oli ühtäkki suitsuhais

Kujuta ette, et oled oma perega lennukis ja ühel hetkel näed suitsu. Tõenäoliselt satuksid paanikasse.

Nii juhtus Samanthaga, kes räägib oma loo:

Ma olin riigisisesel lennul oma mehe ja 7-aastase pojaga, kui ühel hetkel oli lennuki salong suitsuhaisu täis. Stjuardessid reageerisid kiirelt ja liikusid mööda vahekäiku, et uurida, mis seda põhjustab. Mina aga tundsin, kuidas kõik ümbritsev jäi seisma. Tabasin end mõttelt, et aga mis siis, kui nüüd ongi kõik. Mis siis, kui lennukil on midagi viga ja see kukub alla. Terve mu pere on pardal. Kogu ülejäänud rahvas kabiinis oli ligi 30 sekundit vait. Me kõik olime hirmust tardunud.
Hiljem selgus, et mingi jobu paar rida eespool oli pannud tiku põlema, sest tema arust oli liiga pime ja ta proovis midagi lugeda. Küll oli see alles kergendus. Aga sellel hetkel, kui lennukisalongis levis suitsuhais, olin küll hirmul. See oli selline kogemus, mille sarnast ei soovi ma enam iial kogeda.

3. Kui hais ähvardab tappa

Reisiagent Malena Cahal räägib oma loo:

Mul oli vaja lennata Põhja-Carolinast Lõuna-Aafrikasse ja proovisin raha säästa. Niisiis valisin lennud, millel oli 14-tunnise vahega ümberistumine Londonis. Teisel üleöölennul Londonist Lõuna-Aafrikasse oli lennukis õudne turbulents ja uinuda oli võimatu. Lisaks oli lennukis õudne hais. Ühel hetkel sai aru, kust see tuli — paar rida eespool istus mees, kes lehkas nii hullusti, et ma ei oska seda isegi kirjeldada — ma pole iial oma elus nii vastikut lõhna tundnud. Inimesed said vaevu hingata. Olime kambakesi väga pisikesel pinnal ja see oli pikk-pikk sõit.

4. Liiga palju maandumisdraamasid

Kui mõne jaoks on suur raskus jõuda lennujaama paar tundi enne lendu tõusmist, siis teistel ei õnnestu kuidagi maanduda.

Katie Hammel räägib oma loo:

Ma olen olnud lendudel, kus lennuk ei saanud maanduda. Üks ei saanud maanduda, sest väljas oli läbipaistmatu udu. Teisel juhul tuli maandumiskeeld lennujaamast. Ringi tiirutades hakkas aga kütus otsa saama ja seetõttu pidi lennuk maanduma mingis teises lennujaamas, et tankida.

Aga see pole veel kõik. Olen olnud veel kahel lennul, kus maandumine edasi lükati. Üks oli Floridas, sest teine lennuk oli rajal ees ja meie lennuk pidi seni õhus tiirutama. Teine oli Las Vegases, sest kapteni sõnul oli õues ohtlikult tugev tuul. Ma pole elus nii tugevat turbulentsi tundnud. Õudne.

5. Kui kaks lennukit oleksid äärepealt omavahel kokku põrganud

Jenna Mahoney oli lennukis, mis oleks äärepealt teise lennukiga kokku põrganud. Õnneks suutis tema lennuk viimasel hetkel taas õhku tõusta ja kõik läks hästi.

Jenna lugu:

Ma lendasime Frankfurdist Bostonisse ja ja hakkasime maanduma, rattad tabasid juba maad. Järgmisel hetkel käis kohutav heli ja olime taevas tagasi. Äkki kõlasid mikrofonist piloodi sõnad, kes andis teada, et maandumine ei läinud päris plaanipäraselt, sest maandumisrajal oli teine lennuk. Seetõttu tiirlesime õhus kuni kütust jätkus. Ühel hetkel pidime aga maanduma ja siis läks õnneks kõik hästi.

6. Kui kaasreisijal on südamerabandus

Mesinädalatelt koju naasmine on raske. Seljataha jäävad soojad ilmad, tore puhkus ja mõnusalt koos veedetud aeg. Ees ootab jahe kliima, töökohustused ja argirutiin. Aga mis siis, kui lend, millel oled, teeb hädamaandumise.

Krista DeMalo lugu:

Tulime tagasi Hawaiilt ja meie lend tegi hädamaandumise Salt Lake City’is keset ööd, sest üks reisija sai keset lendu südamerabanduse. Lennuk oli suur ja terve paak oli kütust täis, kuid maandumisrada oli liiga lühike. Ühel hetkel läks lennuki esiratas põlema. Kujuta ette, mis oleks võinud juhtuda. Lennukitäis rahvast evakueeriti. Lennuterminal oli sel ajal kinni ja pidžaamas öövalvur lasi meid sisse. Istusime mitu tundi lennujaamas, enne kui uuesti pardale saime. Kahjuks ei saanud ma kunagi teada, kas südamerabanduse saanud reisija jäi ellu või mitte.

7. Kui lennukis viibivad märatsejad

Laura Finney jaoks oli üsna õõvastav vaadata, kuidas reisijad lennukist minema saadeti.

Laura lugu:

Lennuki õhku tõusmine hilines ja osadel reisijatel sai ootamisest kõrini. Selle asemel, et rahulikult omal kohal istuda, tõusid nad püsti ja tegid oma nördimuse teistele teatavaks. Nad jätkasid skandaaliga isegi siis, kui hakkasime õhku tõusma. Tülinorijad trampisid ja ütlesid, et soovivad lennukilt maha saada. See tähendab, et lennuk pidi tagasi väravani sõitma. Ja seda mitu korda, sest mingid tüübid ei suutnud ära otsustada, mida nad tahavad. Ühel hetkel sai aga töötajatel nendest kõrini ja kutsuti politsei, kes märatsejad minema viis.

8. Kui pisipõnn neelab ravimit

SmartTraveli toimetaja küsis kord oma lugejatelt, kas kellelgi on jagada mõnd närvekõditavat reisilugu ja üks lugeja jagas oma juhtumit.

Hakkas üks mees minema 30-tunnisele reisile koos oma 15-kuuse pisipojaga, et jõuda koju Austraaliasse. Kui isa paigutas käsipagasit pea kohal olevasse pagasiruumi, sai laps mingil moel enda kätte pudelitäie allergiaravimit ja võttis sellest lonksu. Kui isa seda nägi, sattus ta paanikasse. Ta võttis lapse ja käsipagasi kaenlasse ning jooksis lennukist minema. Lennuk lendas ülejäänud pagasiga minema ja mees suundus haiglasse.

Kui mees ja poeg olid kiirabiga haiglasse jõudnud, tehti lapsele intubatsioon ja määrati ravimid. Nende tagajärjel tekkis lapsel korralik kõhulahtisus, aga mehel oli ainult piiratud kogus mähkmeid. Kui nad haiglast välja said, läksid nad sööma ja järgmisel päeval proovisid uuesti: kolm tundi lennukis, üheksa tundi ooteaega ja siis järgmisele 14-tunnisele lennule. Ja kõike seda koos õnnetu lapsega, kellel oli kõht lahti.

9. Suitsetaja lennukis

Kui sul on lennuhirm, siis klaasike veini ei tee paha. Aga sigar? Tänapäeval ei tohi teadupärast lennukis suitsetada.

Jenn räägib oma loo:

Hiljuti lendasin Itaalist tagasi kodumaale ja ühtäkki oli lennuki salong suitsuhaisu täis. Rahvas hakkas paaniliselt ringi vaatama, et aimu saada, mis toimub. Stjuardess võttis lõhna üles ja naases ühest tualettruumist sigaretikoniga. Anonüümset suitsetajat ei saadudki kätte. Peale seda kinnitati tualetiuksele silt, et seal on suitsetamine keelatud. Tõenäoliselt just selliste inimeste pärast peab endiselt igale poole panema sildi, et siin ei tohi suitsetada.

10. Kui keset lennureisi otsustab sündida laps

Endine stjuardess Christine Mango töötas Continental Airlinesi heaks. Sellel ajal nägi ta igasuguseid asju ja nendest üks meeldejäävamaid oli sünnitus lennukis.

Christine lugu:

Kui lendasin Los Angelesest Hawaiile 80ndate keskel, siis tuli pardale üks surrogaatema, kelle jaoks polnud sünnitamine just kaugel. Naine pidi sünnitama Hawaii haiglas nagu surrogaatema ja adopteerijate vahelises lepingus kirjas oli. Ja kuigi kolmanda trimestri lõpus olevad rasedad vajavad lendamiseks arstitõendit, on raske öelda, kui kaugel keegi tegelikult on.

Lennu keskel teavitas rase naine stjuardessi, et hakkab sünnitama. Teavitati nii kaptenit kui ka ülejäänud meeskonda. Siis valmistati koht sünnitamiseks ette, sest stjuardessid on läbinud vastava koolituse, kui midagi sellist peaks juhtuma. Samal ajal oli lennuk Los Angelese ja Honolulu vahel ning maanduda polnud kuskile. Seetõttu otsustas kapten püsida kursil ja sõita edasi Hawaii suunas. Ainus meditsiinilise ettevalmistusega inimene pardal oli veterinaararst ja üks stjuardessidest osutus füsioterapeudiks.

Osades suuremates lennukites on esimese klassi alal baar. Selles lennukis tehti baariala toolidest tühjaks ja see valmistati sünnituse vastuvõtmiseks ette. Hea tervise juures poisslaps sündis pool tundi enne maandumist. Lennukile tulid vastu kiirabi ja meditsiinitöötajad.