25.09.2019, 09:26
Hispaanlaste “rändrahn” või “oksendav siil”? Hispaania maksab turismimärgi kasutamise eest 210 000 eurot

Foto: Unsplash
Kõik mäletavad ilmselt veel suurepäraselt üüratult palju rahalisi vahendeid neelanud projekte leidmaks Eesti märki, millest viimane rahvasuus hellitavalt “oksendavaks siiliks” on ristitud. Hispaania valitsus on läinud aga sootuks kergemat ja ka odavamat teed ning otsustas eraldada 210 000 eurot Katalaani kunstniku Joan Miró loodud Hispaania turismilogo kasutamise eest aastatel 2019 – 2021.
Miró logo on Hispaania turismiedendusagentuur Turespaña kasutanud üle 30 aasta ja see on rahvusvaheliselt üks tuntumaid turismi kaubamärke maailmas ja Hispaanias jõudnud ka postmargile, kirjutab trip.ee. Raha läheb Joan Miró pärijate poolt hallatavale Mas Miró fondi tegevuskulude katteks, mis tegutseb Mont-Roigis Tarragona lähedal.
Aastatel 1893 kuni 1983 elanud Joan Miró on 20. sajandi üks kuulsamaid Kataloonia kunstnikke, kelle mitmekülgsus maalija, skulptori, graveerija ja keraamikuna on võrreldav Picasso ja Dalíga. Tema töid saab vaadata Mont-Roigi kõrval ka Barcelonas Montjuici mäel asuvas Miró fondis ja samuti Barcelonas asuvas Miró pargis, aga ka Madridis ja kunstniku hilisemas elukohas Palmas.