Majutusportaal Booking.com viis eelmise aasta augustis läbi uuringu 26 riigist pärit enam kui 18 000 reisija seas, et saada ülevaade 2018. aasta olulisematest reisitrendidest. Tulemustest selgub, et alanud aastal plaanitakse teha rohkem reise nii kodu- kui ka välismaale; suurenemas on reisijate seiklushimu ja soov kogeda midagi ainulaadset.

Seiklused kaugeil mail

Iga neljas Booking.com-i küsitletu (24%) usub, et pikamaalennud muutuvad üha taskukohasemaks, seega pole ka ime, et inimeste reisihuvi on 2018. aasta jooksul veelgi kasvamas. Pea iga viies (19%) uuringus osalenu usub, et eksootiliste sihtkohtade leidmine ja broneerimine on muutunud lihtsamaks, ning pea pool pooled küsitletutest (47%) plaanivad reisida 2018. aastal kaugemale kui 2017. aastal. Soov maailma ise näha ja kogeda muutub 2018. aastal veelgi valdavamaks — üle poolte reisijatest (53%) soovivad külastada nii palju sihtkohti kui võimalik ning 34% ihkavad senisest enam seiklusi kogeda.

Puhkus kodumaal

Kuigi 2018. aastal kasvab reisimine maailma üha kaugematesse nurkadesse jõudsalt edasi, selgub uuringust, et ka kodulähedaste reiside populaarsus on kasvuteel — üle kolmandiku (34%) küsitletutest plaanivad puhata kodumaal mullusest rohkem.

Kodumaiste puhkajate entusiasmi kasvu taga on usk, et sisereisid on odavamad (46% küsitletutest) ning pea pool reisijatest (46%) leiavad, et nende jaoks on ka kodumaal veel piisavalt avastamata paiku. Trende mõjutab ka üha laiemalt levinud võimalus jagada puhkusepäevad ära mitme lühema puhkuse vahel. Pea iga kolmas küsitletu (32%) eelistab paari-kolme lühema kestusega kodulähedast puhkust ühele pikemale kaugema sihtkohaga puhkusele. Iga teine küsitletu (49%) soovib alanud aastal minna enamatele nädalalõpureisidele kui mullu.

Lühikesest puhkusest võetakse viimast

Alanud aastal soovitakse puhkust kodu asemel pigem reisidel veeta — pea pooled küsitletutest (48%) plaanivad käesoleval aastal puhkuse ajal rohkem reisida kui möödunud aastal. Lühikeste reiside abil on võimalik näha rohkem paiku korraga, samuti annab see võimaluse veeta puhkust erinevate pereliikmete ja sõpradega.

Uuringust selgub, et ühe populaarsematest lühikestest puhkusereisidest soovitakse kõik välja pigistada — plaani võetakse nii palju erinevaid tegevusi ja ainulaadseid kogemusi, kui võimalik.

• Üle poolte küsitletutest (59%) kulutavad reisidel raha pigem kogemustele kui esemete soetamisele.
• Kuus kümnest inimesest (60%) väitis, et uut sihtkohta külastades võetakse ette nii palju erinevaid kohapeal pakutavaid tegevusi kui võimalik.
• Neli kümnest inimesest (41%) plaanivad reisil olles tegevusi nutitelefoni vahendusel.
• Üle poolte küsitletud inimestest (55%) soovivad maitsta puhkusel ainulaadseid toite.
• Kolmandik küsitletutest (33%) soovivad puhkusel traditsioonilise hotelli asemel peatuda hoopis puhkemajas või apartemendis.
• Pea pooled küsitletutest (45%) soovivad külastada paiku, kus nende sõbrad veel käinud pole.

Uuringust selgusid ka 2018. aasta kõige trendikamad reisisihtkohad:

• Sapporo, Jaapan
• Nashville, USA
• Bukarest, Rumeenia
• Zakopane, Poola
• Taitung City, Taiwan
• Brisbane, Austraalia
• Portland, USA
• Lima, Peruu
• Bogota, Colombia
• Hannover, Saksamaa

Uuring viidi läbi Booking.com-i tellimusel. Selle valimis olid täiskasvanud, kes on viimase 12 kuu jooksul reisinud või kes plaanivad järgneva 12 kuu jooksul reisida. 2017. aasta augustis läbiviidud veebiküsitlusele vastas kokku 18 509 inimest 26 riigist.