Paldiskist Kapellskäri

Üle mere sõitsime DFDS laevaga Paldiskist Kapellskäri. Otsustasime selle kasuks, sest DFDS laevale on oodatud kõik lemmikud ja ka meil oli Lunaga laeval väga mugav olla. Välistekil on spetsiaalsed „koerte-tualetid“ ja kajutis oli ka veekauss. Oluline oli meie jaoks vältida ka Stockholmi linnaliikluses seiklemist. Kapellskäri sadamast saime otse kiirteele ja sealt edasi juba soovitud sihtkohtadesse. Rootsi on ideaalne koht autorännuks, sest teed on väga heas korras ja kaasliiklejad oskavad teistega arvestada ehk kõik saavad liigelda omas tempos.

Teeleasumine

1.PÄEV - Otse laevalt surfama

Kapellskärist võtsime kohe suuna kohalike sõnul piirkonna parima surfiranna poole, mis asus vaid tunniajase autosõidu kaugusel. Sõit Rådmansholmensi rannani oli kogemus omaette. Tee viis läbi saarestiku, mis on kitsas ja kurviline, ületada tuli mitu väikest silda ja autoaknast möödus lugematult rootsipunaseid kodusid.. Väikeste saarte vahel sõidavad reisijatele ja autodele tasuta praamid, mis viivad kiirelt ühelt laiult teisele. Surfirannani viis tee omakorda läbi lambaaediku, mille elanikud endast pidevalt häälekalt märku andsid. Kogu teekond oma imeilusa maastiku, põnevust tekitavate praamide, armaste majade ja inimestega tekitas nii eheda tunde. Me oleme päriselt Rootsis!

Teel surfama

Surfirand ise oli suhteliselt tavapärane ja meie jaoks kodune – kõrkjaline, puhangulise tuule ja lainelise veepinnaga. Merelt avanes vaatepilt saarestikus asuvatele laidudele, rootsipunastele majadele ja kodusadamatele. Vedas, et meie saabumise päeval puhus õige tuul just seal, mis meelitas peale meie kohale veel mitmeid surfareid ja lohesurfiga tutvujaid. Kohalikud surfarid on sõbralikud ja heatahtlikud ning aitasid meil mõista konkreetse surfikoha plusse ja miinuseid. Sarnaselt Eestile, on ka Rootsis surfaritel oma kogukond ja lohesurfi Facebooki grupi kaudu tutvusime Rootsis elava eestlasega, kes meile siinseid lohesurfi võimalusi tutvustas.

Surfama minemas

Esimese päeva lõpetuseks otsustasime sõita umbes 160 km lõunasse, Park4Night rakendusest leitud imeilusasse ja privaatsesse järveäärsesse matkakohta. Viimased paarkümmend kilomeetrit sihtkohani möödusid looduse lummuses. Ahmisime sisse ilusat maastikku, kitsaste metsateede ja mööda järve looklevate teede võlu.

Park4Night

2.– 3. PÄEV - Tere, Öland!

Öland on suuruselt Rootsi teine saar, kuhu pääseb kiirelt ja mugavalt üle 6 km silla. Saarele saabudes tervitas meid paras üllatus, sest loodus on siin hoopis teistsugune kui mujal Rootsis. Tasasel, kõrbe meenutaval maastikul looklevad pikad kiviaiad, nende vahel kitsad kurvilised teed ning saar on täis karja- ja viljakasvatusmaid. Austraalias elanud Madise sõnul meenutab Öland väga palju seda saareriiki! Maapind on kuiv ja kohati punakas, märgata võib veekogumistünne ja kaamleid. Jah, esimesse ööbimispaika sõites tervitasid meid tee ääres päriselt kahe küüruga kaamelid. Ööbimiskoht ise oli aga keset veiste karjamaad ning hommikul ärkasime selle peale, et loomad end vastu meie bussi sügasid.

Öland

Teisel ja kolmandal päeval avastasime Ölandit ühest otsast teise. Saar ise on 137 km pikk, kõige laiemast kohast vaid 16 km lai ja koosneb suures osas lubjakivist. Ägedaimad looduslikud vaatamisväärsused Ölandil on...kivid!

4. PÄEV - Unustamatu põdra-safari

Peale Ölandi saare põhjalikku avastamist ja kivide uurimist sõitsime jälle üle 6 km pikkuse silla ja võtsime suuna lõuna poole. Nybro linna lähedal asub Glasrikets Älgpark ehk põdra-safari! Nende suurte tegelaste lähedalt nägemine oli veidi hirmus aga unustamatu kogemus.

Põdra safari

Istusime avatud vagunis ja traktor vedas meid läbi suure metsapargi, kus põtradel on väga hea elu – palju ruumi ja head sööki. Traktorimüra ning inimeste lähedusega on nad juba harjunud ja on näha, et tunnevad tähelepanust rõõmu. Saime paitada pehmeid ninasid, katsuda nende võimsaid sarvi ning toita suuremaid ja väiksemaid põtru. Õhtuks sõitsime taaskord ühe pisikese järve äärde. Rootsi on järvede maa, sest kogu riigi peale on pea 100 000 järve. Avastamist ja silmailu on tõesti palju!

5. PÄEV - Väikelinna idüll

Reisi viimase päeva otsustasime võtta rahulikult ja minna Karlshamn linna avastama. Karlshamn tervitas meid puhtuse, huvitava arhitektuuri ja armsate kohvikutega. Väikesele linnale tegime tiiru peale jalgsi ja palava päeva puhul otsustasime linna lähedal asuvasse randa jahutavale suplusele minna. See oli autorännule ideaalne punkt!

Väikelinna idüll

Varasemat lugu pere reisist saab lugeda