Kuuleme igapäevaselt, kuidas keegi kuskil lennujaamas oodatust kauem passima pidi, planeeritud lend tühistati või sootuks algas ootamatu streik. Paraku rikub see kõik puhkuseplaanid ja kaua oodatud reisi ning lisaks närvidele võib kuluda ka omajagu raha. Segadus lennunduses on kasvatanud reisijate huvi nii reisikindlustuse, aga eriti reisitõrke kindlustuskaitse osas.

IIZI Kindlustusmaakleri numbrid näitavad selgelt, kuidas inimeste ärevus on vaid tõusnud ning enam ei tehta kindlustust selleks, et oleks midagi tehtud, vaid kaalutakse iga olukord ja stsenaarium läbi. IIZI spetsialistide sõnul on huvi reisitõrkekindlustuse lisakaitse vastu iga kuu tugevas tõusutrendis.

Kuidas lennukaoses vähem närve kulutada?

Lendude hilinemine või plaanimuutus on viimasel ajal pigem tavapärane nähtus. Küll aga tuleb ette ka üle broneerimist või streiki, mis võib reisiplaanid täielikult rikkuda. Siin tulebki mängu viimasel ajal reisijate seas üha populaarsem reisitõrke lisakaitse. Arvestama peaks, et kindlustus katab olukorrad, mis on ootamatud. Näiteks, kui lennufirma on tühistamisest teavitanud või streik on ammu planeeritud, siis kindlustus juba tasutud majutust või muid kulusid ei kata.

Reisitõrke lisakaitse üheks olulisemaks faktoriks on ostmise aeg. Kindlasti tuleks kindlustus osta kohe peale reisi broneerimist, sest igal kindlustusandjal on reisitõrkekindlustuse puhul erinev ooteaeg, millal kindlustus kehtima hakkab. Üldjuhul tuleks arvestada 3-5 päevaga. Nii on kasu sellest ka näiteks juhul, kui lapsed enne reisile minekut haigestuvad.

Hilinenud või tühistatud reisi puhul on samuti kasu reisitõrke lisakaitsest. Arvestama peaks, et kindlustus hüvitab n-ö uued kulud, mida ei kata teised osapooled, näiteks lennufirma ise. Loomulikult tuleks lennujaama minna ajavaruga, ka jätkulendude korral. Kindlasti tasub arvestada lisaaeg terminalide vahel. On ka kindlustusandjaid, kes on kehtestanud miinimumajaks 2h ümberistumiseks, mis on piisav, kui see leiab aset samas lennujaamas.

Milline reisitõrkekindlustuse summa on mõistlik?

Reisitõrkekindlustuse ostmisel tuleks summa valikul arvestada kõigi tehtud kuludega. IIZI spetsialistide sõnul võiks olla reisitõrke summa sama või isegi pigem suurem, kui reisile tehtud kulutused. Kõige lihtsam on esialgsed reisikulud kokku lüüa ning mõelda sellele, mis võib olla uute piletite ostmise kulu, kui reis katkestatakse või kui on vaja uusi pileteid teisele lennule.

Reisijuhile on saabunud ka mõned lugejate küsimused, millele IIZI spetsialistid nüüd vastavad.

Mis kasu on reisitõrke kindlustusest, kui reis on pikem kui 2 nädalat ning see tuleb katkestada juba esimestel päevadel?

Kui reis tuleb näiteks katkestada Eestis asuva vara kahjustumise, pereliikme raske haigestumise või surma korral, siis hüvitatakse mõistlikud ja põhjendatud lisakulud majutusele ja transpordile koju naasmiseks. Kui reis katkeb esimese 24 tunni jooksul, hüvitatakse ka kasutamata jäänud reisipaketi osa maksumus.

Mis saab siis, kui teel lennujaama satun avariisse ja kohale ei jõua?

Sel juhul on tegemist reisi katkemisega/reisiplaani muutumisega ning lisakulud transpordile ja/või majutusele hüvitatakse. Olenevalt õnnetusest katab autoga kaasnevad kahjud kasko- või liikluskindlustus.

Milline on sagedaseim väljamaksest keeldumise põhjus?

Nagu varasemalt juttu oli, siis tihti eksitakse kindlustuse õigeaegse vormistamisega. Kui kindlustusleping ei ole piisavalt vara sõlmitud, siis reisi ärajäämise kindlustuskaitse ei ole veel aktiveerunud. Näiteks ei ole tegemist reisitõrke kindlustusjuhtumiga, kui ostad täna kindlustuse, aga järgmisel päeval haigestud ja reis jääb seetõttu ära.

Kas reisitõrkekindlustuse lisakaitse kehtib kogu perele?

Perega reisides tuleks iga pereliige poliisile lisada, et reisitõrkekindlustus kogu perele kehtiks. Summa osas soovitavad IIZI spetsialistid aluseks võtta täiskasvanute kulud (tavaliselt laste piletid on soodsamad).

Kuidas on reisitõrkekindlustusest abi, kui olen kuskil Peruu vihmametsas?

Kui kindlustuse kehtivuspiirkonnaks on valitud kogu maailm, siis kehtivad kõik valitud kindlustuskaitsed ka seal. Näiteks kui keegi vihmametsas raskelt haigestub ja vajab kiiret meditsiinilist transporti meditsiiniasutusse ja/või koju tagasi.

Hea lugeja, kui sul on veel küsimusi seoses reisikindlustusega, siis kirjuta need kommentaariumisse ja peagi vastame ka neile.