HAWAII EXPRESS King of the Mountains. Giro legendaarsed tipud Alpides

Vaata lähemalt Hind: 1890 €
HAWAII EXPRESS King of the Mountains. Giro legendaarsed tipud Alpides

&Moments Seiklusreisid

HIND: 1890 eurot

Tel.: +372 58 722 433
E-mail: info@andmoments.com

REISI TOIMUMISE AEG:  21. - 29. september 2019

 

KIRJELDUS:


    • Giro d’Italia legendaarsed tõusud ja Col’id
    • Kokku üle 19 000 tõusumeetri ja ligi 700 kilomeetrit sõitu
    • Passo di Mortiroolo, Passo di Gavia, Passo dello Stelvio, jt. klassikud
    • Milano: Põhja-Itaalia suurim linn ning Itaalia moepealinn
    • La Madonna del Ghisallo: rattapühaku kirik ja muuseum

 

LISAINFO:


Rattagurmaani bucket list
Kes meist ei oleks Eurospordi taga istudes ja vastupidavusalade kuningate heitlusi vaadates kujutanud ennast ette neid jõhkraid tõusunukke ületamas. Bartali, Coppi, Indurain, Pantani, Armstrong, Contador, Wiggins, Froome… Iga mägi, iga serpentiin, iga tükk asfalti on valmis rääkima meeletuid lugusid … Higi, veri, pisarad …

 

Nädal aega unustamatut rattasõitu
Selles nädalas leidub igaühele midagi: mäkke kangutamist, adrenaliinirohkeid laskumisi, võimsaid vaateid, vaikset tiksumist, espressot, pastapidu ning palju-palju muud. Nädalase sõidu järel oled ratta seljas läbinud umbes ligi 700 kilomeetrit ja altimeetrile kogunud üle 19 000 tõusumeetri.

 

Passo di Mortirolo
Legend iseeneses. Lance Amstrong on aastal 2004 öelnud „see on kõige raskem tõus, mida ma kunagi olen sõitnud“. Legendaarseks sõitis ta aga Marco Pantani aastal 1994, mil toimus duell tema ja Miguel Induraini vahel. Vaata videot sellest sõidust siit. Siin asub ka 2006 aastal rajatud mälestusmärk Marco Pantanile. Giro üks hinnatumaid auhindu „Cima Pantani“ jagati esmakordselt aastal 2004 välja just siin. Ehk iseloomustab selle tõusu raskust kõige paremini see fakt, et isegi Alberto Contador kasutab siin ülekannet 34/32. Faktidest: kõrgus 1852 m, pikkus 12,1 km, tõusumeetreid 1308, keskmine tõusunurk 10,8%, kõige järsem lõik 18%.

 

Passo di Gavia
Üks kõrgemaid teid Alpides. Giro klassika. Peaaegu alati Cima Coppi (e. Giro kõrgeima tipu) kategoorias. Võtame selle tõusu sarnaselt Giro’ga lõuna poolt, sest teistmoodi lihtsalt ei sobi ;). Siit lähenedes on tee mäkke enamuses osas üherealine, laskuda saame juba kaherealist teed mööda. Aga ega seal ka nalja pole. Tee on üsna konarlik ja auklik. Tõus ei ole kerge, aga lohutuseks on see, kui mõtleme Charly Gaul’i ja tema sõidukaaslaste peale, kes selle 1960 aastal esmakordselt Giro ajaloos läbisid. Tollal oli tee asfalteerimata: sõita tuli kiviklibus, mudas ja aukudes. Legendaarne oli Giro ajaloos 1988 sõit, mil see toimus rämedas külmas ja lumetormis. Tollase sõidu võitis hollandlane Erik Breukink ameeriklase Andrew Hampsten’i ees. Seda sõitu vaata siit. Infoks, et ka tollal oli tõus asfalteeritud vaid serpentiini käänakute kohtadel. Faktidest: kõrgus 2621 m, pikkus 16,4 km, tõusumeetreid 1332, keskmine tõusunurk 8,1%, kõige järsem lõik 15%.

 

Passo dello Stelvio
Kõige-kõige on Stelvio teine nimi. Kui ta on Girol kavas, siis on ta selle kõrgeim tipp. Ka tõusumeetreid kogub siin kõige rohkem. Peaaegu kõige kõrgem tee Euroopas (jäädes vaid 12 meetriga alla Col de l’Iseran’ile). Tee tippu kulgeb siin (põhja poolt tulles) mööda 48 sepentiinikäänakut. Passo del Stelvio sõideti legendaarseks juba esimesel korral, mil ta Giro kavas oli. Enne Stelviot (kaks etappi enne finišit) oli legend Fausto Coppi 2 minutit Hugo Kobletist maas. Hoolimata Coppi korduvatest üritustest ei olnud ta eelneva sõidu käigus Kobletit kätte saanud. Lootus polnud siiski kadunud. Ning Stelvio muutis kõik. Põhimõtteliselt möödus Coppi siin Koblet’ist nagu „s…vast kassist“ ja kindlustas endale etapi järel kolme ja pooleminutilise edumaa ja sellega ka Giro võidu. Stelvio on ka üks maalilisematest ja dramaatilistematest tõusudest. Vaated on siin vinged. Faktidest: kõrgus 2757 m, pikkus 24,8 km, tõusumeetreid 1846, keskmine tõusunurk 7,4%, kõige järsem lõik 12%.

 

La Madonna del Ghisallo
Kindlasti mitte selline tõus nagu eelnevad! Kõrgust vaid 758 meetrit? Tõusumeetreid kokku vaid 573? Milleks? Aga selleks, et siin asub kirik, mis pühendatud jalgratturite pühakule Madonna del Ghisallole. Algselt rändurite kaitsepühakuna kummardatud Madonna del Ghisallo kuulutati aastal 1949 paavst Pius XII poolt jalgratturite pühakuks. Siinne kirik meenutab seest poolt rohkem second hand rattapoodi, kui et kirikut. Tohutus koguses rattareliikviaid: sõidusärke, rattaid ise, ratturite pilte, jne katab kiriku seinu ja lagesid. Ja mitte niisama, vaid ikka päriskuulsuste stuffi: Fausto Coppi ja Eddie Merckxi rattad, Gilberto Simoni ja Mario Cipollini sõidusärgid, jne. Kogu seda kraami oli kogunenud nii palju, et see enam kirikusse ära ei mahtunud. Sestap avatigi aastal 2006 siinsamas kõrval muuseum, kus suur osa reliikviatest välja pandud on.

 

Milano: Põhja-Itaalia pealinn
Milano on Põhja-Itaalia suurim linn ja üks stiilsemaid linnu maailmas. Ilu ja stiili leiab igalt poolt. Milanos ei saa üle ega ümber Toomkirikust (Duomo) – Itaalia kõige suurejoonelisemast pühakojast. Kindlasti tuleb ka toomkiriku katusel ära käia. Tegemist ja vaatamist jagub siin igale maitsele. Aega võiks võtta ka kuulsa Via Montenapoleone ostukvartali külastamiseks. Väärib külastamist ka Galleria Vittorio Emanuele II – neorenessanslik ristikujuline passaaž kohvikute (näiteks kuulus Zucca’s), restoranide, butiikide, raamatupoodidega.


Mugavused ja ööbimised
Oleme majutus- ja toitlustuskohtadeks valinud korralikud asutused. Ööbime reeglina väiksemates butiikhotellides või mäesuusakeskuste hotellides. Esimesed on reeglina ajaloolistest majadest (villad, lossid, linnamajad) ümberehitatud hubasteks majutusasutusteks. Teised on tuttavad talvistest suusareisidest. Kohati oleme majutuspaikade ja söögikohtade nappusest tulenevalt olnud sunnitud valima saadaolevatest parima.


Raskusaste: Väga raske
Et sellel reisil osaleda peaksid olema suurepärases füüsilises vormis ning tegelema aktiivselt rattaspordiga. Kõigil päevadel võtame ette vähemalt ühe väljakutsuva tõusu mäekurule, päevased kilometraažid on 80-125+ km ja tõusumeetreid kogub pea iga päev julgelt 3000 m. Päevad kujunevad pikkadeks: koos lõuna-, foto ja snäkipausidega 5-8 tunnised. Vajadusel on võimalus saateautoga ennast ja ratast transportida raskemate lõikude puhul, samuti vigastuste või motivatsioonilanguste puhul.


Reisi algus- ja lõpp-punkt
Reis saab alguse ja lõpeb Milaano Malpensa rahvusvahelisest lennujaamast (IATA: MXP)