Tsiklireis Kõrgõzstanis. 4000-meetrised mäekurud, jurtad ja Issõk-Kul’i järv

Vaata lähemalt Hind: 2490 €
Tsiklireis Kõrgõzstanis. 4000-meetrised mäekurud, jurtad ja Issõk-Kul’i järv

&Moments Seiklusreisid

HIND: 2490 eurot

Tel.: +372 58 722 433
E-mail: info@andmoments.com

TOIMUMISE AEG:  10. - 18. august 2019


KIRJELDUS:
    • Tjan-Šani võimsad mäed
    • Elu jurtades
    • Serpentiinid ja mägiteed
    • Mehed hobustel
    • Kesk-Aasia köök kirgiisi eripäradega
    • Issõk-Kul – „kuum“ järv

 

LISAINFO:
Tjan-Šani mäestik
Tjan-Šani mäestik, ehk „taevalikud mäed“ on Kõrgõzstani jaoks tähtsal kohal. Mäed on võimsad – tipud ületavad siin 7000 meetrit ning mõjuvad taustal majesteetlikena. Võtame nendega mõõtu: üle 3000-sed mäekurud on meil „igapäevane“ tegevus. Reisi kõrgeimaks punktiks on Tosor’i mäekuru, kõrgusega 4020 meetrit. Siin liigume juba tugevas hapnikumiinuses.

 

Elu jurtades
Jurta, kui eluase, on nomaadide seas asendamatu ning tänaseni au sees. Hoolimata kõikidest tänapäevastest high-tech leiutistest ei ole talle asendust leitud. Ta pakub karjusrahvale kaitset tuule, vihma ja päikese eest. Väljast kasinad, võivad nad seest olla kohati „luksuslikud“. Rikkalikud vaibad, kirstud, jms on jõukohased siiski vaid jõukamatele. Tutvume selle kõigega lähemalt, ööbides ühel ööl Song Köl’i järve ääres nendes „karjusepaleedes“.

 

Serpentiinid ja mägiteed
Meie tee kulgeb ühelt kurult teisele ja sealt edasi järgmisele. Tee kurudele ja sealt alla kulgeb mööda serpentiine. Neid saame nautida nii ülesmäkke sõidul kui ka laskudes. Mõnel serpentiinil on isegi oma nimi pandud – nagu näiteks „kolmkümmend kolm papagoid“ – serpentiini sõlmede arvude järgi. Teid on sinu igasuguseid. Kohati sõidame isegi asfaldil. Enamuses siiski pinnaseteedel. Nende seisukord on erinev: kohati korralikud, siis aga (eriti tugevamaid vihmasid) üsna lootusetus olukorras. Meile see meeldib. Kindlasti proovime päris off-road’i, ja kulgeme mööda mäeselgi ja tippe.

 

Mehed hobustel
Paljud kirgiisid elavad tänapäevalgi traditsioonilist nomaadielu. Suvel aetakse kari mägikarjamaadele – jailoodele. Karjatatakse peamiselt lambaid, kitsi ja hobuseid. Ühetaoliste päevade sisustamiseks kuulatakse rahvuseepost „Manasi“, mida loevad peast ette kõrgelt austatud akyn’id.

 

Issõk-Kul
Issõk-Kul tähendab tõlkes kuuma järve. Suvel „okupeeritakse“ järveäärsed linnakesed turistide poolt ning seda kanti tuntakse Kesk-Aasia „Rivierana“. Pilt, mis sealses peamises kuurordis Cholpon Atas avaneb on üsna sürreaalne ning tasub vaatlemist. Järverannad okupeeritakse varakult ja juba kell 10 hommikul ringleb viinapudel suult suule. Katsumusrikka tsiklireis järel on see õige koht, kus pesta maha reisitolm.

 

Kesk-Aasia köök kirgiisi eripäradega
Kirgiisi köögis on kesksel kohal hobuse- ja lambaliha. Hobuseliha on au sees ka kasahhidel, kuid mitte paiksematel Kesk-Aasia rahvastel. Osad toidud, nagu šašlõkk ja pilaff, on tänu nõukaajale meile tuttavad. Eksootilisemad palad, nagu bešbarmak – hobuseliha nuudlitega ja mantõ – hiiglaslikud pelmeenid, proovime aga ära kohapeal. Joogipooliseks on teadagi kumõss – õllekangune, kääritatud hobusepiimajook.


Mugavused ja ööbimised
Meie reisil kogetav mugavuse tase on võrdelises seoses kohtadega, mida külastame. Biškekis ööbime mugavates turistiklassi hotellides, kus on olemas kõik kaasaegsed mugavused: vannituba ja WC hotellitoas, keskne asukoht. Kaugemates piirkondades: mägikülades ööbime külalismajades, suusabaasides, kodumajutustes aga ka jurtades. Igapäevaselt tuleb endaga kaasas kanda vaid väikest käepärast kotti isiklike asjadega, suurem pagas transporditakse saateautos. Toitlustamise eest on hoolitsetud: tsiklireis jooksul saadavad meid kõikvõimalikud kohalikud hõrgutised ja seda kolm korda päevas.


Raskusaste: Keskmine
Tegemist on tsiklireisiga, mis on „keskmise“ raskusastmega. Et hakkama saada, peaksid omama eelnevat enduro või motokrossi kogemust. Sõltuvalt maastikust läbime päevas umbes 100-300 km, mis võtab koos kõigi peatustega aega 5-8 tundi. Olenevalt tee- ja ilmastikuoludest võivad mõned lõigud olla üsna tehnilised ning füüsilist pingutust vajada. Tihti teeme tee pealt kõrvalpõikeid off-road’i. Samas on tegemist matkaga, ehk teeme päevaste sõitude jooksul piisavalt pause, et mitte üle pingutada. Vajadusel on olemas ka koht saateautos.


Reisi algus- ja lõpp-punkt
    • Reis saab alguse ja lõpeb Biškeki (IATA: FRU) Manas’i rahvusvahelisest lennujaamast.