Via Dinarica rattareis. Proloog: Makedoonia

Vaata lähemalt Hind: 1150 €
Via Dinarica rattareis. Proloog: Makedoonia

&Moments Seiklusreisid

HIND: 1150 eurot

Tel.: +372 58 722 433
E-mail: info@andmoments.com

REISI TOIMUMISE AEG: 17. – 25. mai 2019

KIRJELDUS:
    • Makedoonia: lummava looduse ja põneva ajalooga maa
    • Piltilus Mavrovo rahvuspark
    • Maitseküllane Makedoonia köök ja avastamist väärt veinid
    • Ajalooline Ohridi linn ja Ohridi järv
    • Iidne Via Egnatia tee

 

LISAINFO:
Ideaalne reisisihtkoht Makedoonia
Makedoonia on „pandud kokku“  lummavast loodusilust, erinevatest kultuurides, külalislahkusest ning oivalistest veinidest ja hõrgust köögist. Sellele väikesele maalapile mahuvad ühed kõige lummavamad ja kõrgemad Balkani mäed (16 üle 2000-meetrist mäetippu), rohkem kui 50 järve ja tuhanded kilomeetreid maalilisi külateid. Kohalik kliima on ideaalilähedane, ning aastas näeb siin umbes 300 päikeselist päeva, mis teeb sellest ideaalse reisisihtkoha.


Mavrovo rahvuspark
Mavrovo rahvuspark on suurim kolmest Makedoonia rahvuspargist. Mäed, järved, orud, kanjonid, männimetsad ja karstiväljad teevad selle koha erakordselt põnevaks ja ilusaks. Mavrovo on koduks Makedoonia kõrgeimale mäetipule Korab (2764 m). Siin asub Makedoonia kõige tähtsamaid ja ka ligipääsetavamaid kloostreid – Sveti Jovan Bigorski. Samuti asub siin Galičniku võluv rahvusküla, mille traditsiooniline külapulm on üks riigi populaarsemaid ja põnevamaid suvefestivale. Mavrovo on tuntud ka oma juustutootjate poolest. Pargis asub ka riigi suurim suusakeskus (Euroopa mõistes üsna keskmise tasemega).


Makedoonia köök ja veinid
Makedoonia köök on väga mitmekesine ja selle toitudes on  tund tüüpilisi Balkani köögi noote, aga ka idamaiseid ja vahemereäärseid mõjutusi. Toiduvalmistamises kasutatakse palju köögi- ja juurvilju, liha, juustu, jogurtit ja muidugi ka maitseaineid. Siin mõned väga iseloomulikud road: turli tava (traditsioonilises savinõudes valmistatud hautis kartulist, baklažaanist, lihast, paprikast, porgandist, riisist ja sibulast); burek (lehttaignast pirukas fetajuustu-, spinati-, hakkliha- ja/või kartulitäidisega); shirden (täidetud talle magu), piperki polneti (täidetud paprikad). Toidu kõrvale juuakse Makedoonias veini. Kuigi Makedoonia on enamusele veel avastamata veinimaa, ulatuvad veinivalmistamise traditsioonid siin 4000 aasta tagusesse ajalukku. Reisil avaneb meil suurepärane võimalus Makedoonia veinidega tutvust teha.


Ohrid, Balkani poolsaare Jeruusalem ning Ohridi järv
Ohrid kuulub UNESCO maailmapärandi nimistusse. See on väga pika ja väärika ajalooga linn, mis rajati juba IV sajandil eKr. Vanasti asus see iidse Via Egnatia tee peal ning kandis nime Lychnidos. Oma nüüdisaegse nime sai see 879. aastal olles siis ka Bulgaaria pealinnaks. Aegade jooksul on see olnud mitme riigi võimu all, kuni lõpuks jäi Makedoonia kätte. Ohridi linna peetakse kirillitsa sünnikohaks, siit pärinevad vanimad teadaolevad vanaslaavikeelsed käsikirjad (IX sajandist).  XIX sajandil oli siin täpselt 365 kirikut – üks iga päeva kohta. Praeguseks on säilinud 50 aktiivset kirikut.
Ohridi järv on üks Euroopa sügavamaid ja vanimaid tektoonilisi järvi, kus on säilinud rohkem kui 200 endeemilist floora- ja faunaliiki. Järve tähtsust rõhutavad näiteks sellised faktid, et see kuulub UNESCO maailmapärandisse ja 2010. aastal pani NASA ühele Titaani järvele nime Ohrid.


Via Egnatia
Via Egnatia on roomlaste poolt II sajandil eKr rajatud tee, mille kogupikkus on 860 km. Arvatakse, et see oli ehitatud sõjaväe liikumise mugavdamiseks –  roomlastel oli sel ajal käsil nii mõnigi vallutus, ning nad on seda teed mitmeid kordi ümber ehitanud ja täiustanud. Tee jookseb jõgede, järvede ning mägede vahel, Aadria mere kaldalt Musta mere kaldani läbides Albaania, Makedoonia, Kreeka ja osa Türgist.  Osa meie reisi teekonnast kulgeb mööda Via Egnatia’t, selle väga kaunites osades.


Mugavused ja ööbimised
Reisil ööbime hotellides/külalismajades, kus on olemas kõik mugavused. Mõni rohkem luksulikum, mõni vähem. Väikesed perehotellid on vähem luksuslikumad, kuid selle võrra on nendes rohkem sarmi ja peremehe-perenaise kätt tunda.
Reisi jooksul ootab meid ees lühemaid ja pikemaid bussitransfeere. Saateauto saadab reeglina gruppi kogu reisi vältel (mõnel teelõigul ei ole see võimalik teeolude tõttu – sellest informeerime reisijaid eraldi) ning sinna paigutame ka pagasi ning joogiveevarud. Igale soovijale on koht autos olemas, kui vajatakse abi või siis lihtsalt pisikest puhkust väsinud jalgadele. Igapäevaselt tuleb endaga kaasas kanda vaid väikest käepärast kotti isiklike asjadega. Samuti hoolitseb igaüks ise oma ratta elementaarse korrasoleku eest (pesu ja õlitamine, jms). Kui midagi tõsisemat peaks juhtuma, on tehniline abi käepärast ning lihtsamad varuosad saateautos olemas.


Raskusaste: Keskmine
Makedoonia rattareis on keskmise raskusastmega. See tähendab seda, et eelnev rattasõidu kogemus ei ole vajalik, kuid sa peaksid siiski olema terve ning aktiivse ja sportliku eluviisiga. Sõltuvalt maastikust läbime päevas umbes 30-70 km, mis võtab koos peatustega aega 5-7 tundi. Järsemaid ja pikemaid tõuse tuleb teel ette, kuid neil puhkudel on vajadusel koht saateautos olemas. Marsruut kulgeb asfaldil, kruusateedel ja isegi mudasel pinnal. Võib juhtuda, et lühikestel teelõikudel peame ratast käekõrval lükkama. Tavaliselt jagame ratturid väiksematesse gruppidesse, vastavalt nende kogemustele ja kehalisele vormile.


Reisi algus- ja lõpp-punkt
    • Reis saab alguse ja lõpeb Skopje rahvusvahelisest lennujaamast (Skopje International Airport, IATA: SKP).