Kas tühi või täis paak?

Soovid raha kokku hoida? Tagasta rendifirmale alati täis paagiga auto! Vastasel juhul pead välja käima iseseisvalt tankimisega võrreldes küllaltki kopsakama summa. Pea kõik suuremad autorendifirmad liigitavad tankimise eriteenusena, määrates kütusele tanklate tavapärastest hindadest kõrgema hinna. Samuti võib lisaks kerkinud liitrihinnale lisanduda ühekordne teenustasu. Arvesta, et firma kontori lähedal asuva bensiinijaama kütusehinnaga kõrvutades võib liitri hind olla lausa mitmekordne. Kasutades vähem tuntumate ettevõtete teenuseid, kontrolli alati auto kätte saades kütusenäidik üle. Mõnikord lubatakse autot täidetud kütusepaagiga, ent tegelikkuses antakse auto, mis vajab juba saja kilomeetri pärast korraliku tankimist. Tagantjärgi tõestamine ei pruugi kehvema mainega rendifirmades sugugi läbi minna.

Milliseid lisasid küll soetada?

Rendifirmade üks tulusamaid rahaallikaid on autole kõikvõimalike lisade pakkumine. Loomulikult on osa neist vajaduse korral vältimatud, kuna reisi ajal pole just turvatooli kaasas kandmine kõige mõistlikum idee. Samas tasub GPS-seade ise kaasa võtta või kasutada mobiilseid lahendusi, mis pikema rendiperioodi peale tunduvalt soodsamaks võivad kujuneda. Tavapäraselt on erinevate lisaseadmete laenutus sarnaselt autole endale päevapõhine, nii et ulatuslikuma rendiaja korral hakkavad esialgu mõõdukana näivad lisasummad üsna suureks paisuma.

Auto otse lennujaamast või siiski mitte?

Tegu pole küll universaalse reegliga, ent nii mõneski sihtkohas on lennujaamast auto rentimine linnas asuvast esindusest palju kallim. Kuigi lennujaamast linna saamine on lisakulu, siis 30% hinnavahe korral võib vabalt nädalase rendi korral sadu eurosid kokku hoida. Seepärast kõrvuta enne broneerimist kesklinna ja lennujaama autorendi hindu. Kui hinnavahe on üllatavalt suur, siis panusta veidi aega ja mõõdukas rahasumma, et säästa pikema autorendi puhul parajalt suur rahasumma. NB! Vabalt võib leida linnu, kus toimib vastupidine loogika ehk lennujaamast rentimine on odavam. Siiski on tegu vähem esineva olukorraga.

Milleks mulle mugavam auto?

Alati pole teenindaja poolt välja pakutud võimalus mugavama, suurema või võimsama auto saamiseks sama tagamõttega. Ühest küljest proovitakse tihti teha upsell’i ehk pakkuda kliendile võimalust maksta rohkem parema auto eest spontaanse otsusena enne esialgu broneeritud auto kätte saamist. Teisest küljest võib konkreetsel ajahetkel olla probleeme erinevate autoklasside saadavuse ühtlusega. Seepärast tasub auto klassi tõstmise küsimuse peale vastata, et kõik oleneb hinnast. Kui firmal on sel hetkel probleeme esialgu broneeritud autotüübi pakkumisega, siis võib lisanduv kulu olla minimaalne või haruldastel juhtudel puududa täielikult.

Kes keelab teise riiki sõita?

Loe rendikompanii tingimusi hoolikalt, kui plaan on rendiautoga mitmeid riike külastada. Siinkohal pole jällegi ühtset reeglit, kuid arvestama peab sellega, et osades regioonides ollakse riigipiiride ületamise suhtes kategooriliselt vastu. Euroopas võib kohata lahendusi, mille kohaselt on mõningate lähiriikide külastamine lubatud, kuid teatud piirkondadesse pole rendiautoga lubatud minna. Hilisemate probleemide vältimiseks tee juba aegsasti selgeks, kas rendiautoga saad ikka planeeritud marsruudi täielikult katta või tekib vajadus alternatiivide järgi.

Mis kell auto tagastamine nüüd oligi…?

Tagastamisaegadest kinni pidamine on väga tähtis, kui soovid autot rentides raha säästa. Leidub ettevõtteid, mille eeskirjad on väga ranged: kui annad auto tagasi isegi pool tundi pärast kokku lepitud aega, pead maksma terve järgneva päeva maksumuse. Lisaks sellele võib kohata rendifirmasid, mis kohaldavad sõidumasina liiga varajase tagastamise korral väikest trahvisummat. Kõikidest erisugustest sekeldustest pääsemisest tasub alati läbi lugeda konkreetse firma reeglid, mis puudutavad auto tagastamist. Proovi neist alati kinni pidada, et hiljem mitte üle maksta!

Aga jätaks auto lihtsalt firma ukse taha?

Võimaluse korral tagasta auto alati firma esindajale, kes saab veenduda sõiduki korrektses välimuses ja töökorras seisundis. Eriti kehtib see soovitus vähem tuntumate firmade suhtes, mille reputatsioon ei pruugi olla just särav. Samuti juhul, kui auto rentimisel pole võetud ühtki kindlustust. Hiljem võidakse sinuga ühendust võtta, kirjeldades võimalikke kriimustusi, mõlke või muid probleeme. Sel juhul muutub väga olukord üsna keeruliseks, kuna selles situatsioonis on ühe poole sõna teise vastu. Pealegi oled andnud firmale oma krediitkaardi andmed, kust saab probleemide esinemise korral rendikompanii täiendava summa maha võtta. Hilisema vaeva vältimiseks fikseeri töötaja juuresolekul auto korrasolek, et muretult tagasi koju reisida.