Reisil tekkida võivate murede ladusamaks lahendamiseks on Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskused (ECC-võrgustik) loonud tasuta reisiäpi “ECC-Net: Travel app” ning tarbijakaitseamet püstitanud Tallinna lennujaama kolm interaktiivset infokioski, mis aitavad leida muredele lahenduse.

Välismaal reisil olles võib ette tulla erinevaid ootamatuid olukordi, mille lahendamisega inimesed tihti kokku ei puutu ning seetõttu puudub piisavalt teadmisi nende probleemide lahendamiseks. Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuste võrgustik andis eelmisel aastal välja täiendatud reisija õiguste teemalise rakenduse nutitelefonidele, mis aitab leida muredele lahenduse nende tekkekohas. Näiteks mida teha siis, kui rendiautole järele minnes selgub, et hind on kokkulepitust kallim või broneeritud hotellituba polegi saadaval, või ostetud ese osutub defektiga kaubaks? Selliseid ja paljusid teisi juhtumisi võib kõigil ette tulla. Seejuures on oluline teada, et kord juba telefoni laetud nutirakendus ei vaja töötamiseks andmesideühendust, mis on eriti oluline välismaal olles vältimaks rändlusvõrgus andmeside kasutamist.

Mobiilirakendus aitab end väljendada 25 keeles
Rakendus on hea reisiabiline kõikides Euroopa Liidu riikides ning Islandil ja Norras, sest sisaldab kõiki vajalikke nõuandeid ja aitab end väljendada 25 keeles. Rakenduse kasutamisel tuleb kõigepealt valida oma sihtkoht ehk asukoht reisi ajal, seejärel saab valida üheksa teema vahel: ostlemine, autorent, lennuk, rong, buss, laev/praam, hotell, tervis ja hea teada. Viimasest kategooriast leiab igas riigis tegutseva ECC-võrgustiku ja saatkonna infot ja kontaktid ning teavet Euroopa hädaabinumbri ja Euroopa infoteenuse kohta. Seejärel ilmuvad ekraanile tarbija õigused antud olukorras ning võimalus see kohalikus keeles kas ette lugeda või näidata vajalikku lauset ekraanilt teenindajale.
ECC-võrgustiku reisiäpp “ECC-Net: Travel app” ühildub kõikide mobiilsete seadmetega, mis kasutavad iOS, Android või Microsoft Windows operatsioonisüsteemi. Rakenduse saab tasuta alla laadida vastavalt Apple app store’ist, Google Playstore’ist või Windows Apps+GamesStore’ist.

Tallinna lennujaamas saab teavet infokioskitest
Jagamaks reisijatele rohkem teavet lennureisijate õiguste kohta avas tarbijakaitseamet 2015. aasta novembris Tallinna lennujaamas kolm interaktiivset infokioskit, kust reisijad leiavad teavet lendude ning oma õiguste kohta erinevates olukordades alates pagasi kaotsiminekust lõpetades reisi tühistamisega.
Puutetundlikke ekraane on Tallinna lennujaamas kolm: check-in alas on ekraan pagasilaudade vastas, infoseina kõrval, Schengeni tsoonis R-kioski ja Mamma Bistro & cafe vahel ning non-Schengeni alas laste mänguplatsi läheduses.
Infokioskid annavad reisijatele lennu andmete sisestamisel märku, kas ja millised konkreetsed õigused neil tekivad lennu hilinemise või tühistamisega seoses. Samuti on reisijatel võimalik infokioski kaudu võtta ühendust tarbijakaitseametiga ning teavitada ametit, kui lennuettevõtja ei täida hoolitsuskohustust.
Tarbijakaitseamet vastab pöördumisele esimesel võimalusel ning hoolitsuskohustuse täitmata jätmise olukorras kontakteerub lennuettevõtjaga või tema esindajaga Tallinna lennujaamas (kui vastav teave edastatakse tarbijakaitseameti tööajal). Samuti saab infokioski kaudu ennast välisministeeriumis reisile registreerida.