Teine päev

Hommikusöök oli ruumis, mis just puhtusega ei hiilga. Kuidagi tekib eile tänaval nähtud grillprussakate taustal ja ühelt reisikaaslaselt kuuldud toas nähtud hiirte loo taustal kujutluspilt sellest, kuidas hiir köögis prussakat praeb. Kohvist tunneme ka puudust. Kuidas jääda ellu ilma kofeiinita?

Päeva peamine osa möödub JSBC hoone juures. Ehk Hiina üks suurimaid meediakontserne. Ametlikult algas meie seminaride osa. Lätlanna soovitas kohe bullshit-bingo mängimiseks kaardikese välja otsida, pika Hiina taustaga poolakas soovitab, et kõrvad võiks info osas pigem kinni pigistada. Ta ütleb, et tal on Hiinaga love-hate suhe ja viimasele poolele aitab kaasa see, et ta paar korda on pokri pistetud. Põhjus? Intervjuud valitsuse silmis ebasobivate inimestega. Teisalt nendib ta, et ega Hiina pole sugugi ainus, kes tsenseerib. Teinekord teeb seda hoopis Poola uudisteagentuur, kellele ta töötab.

JSBC on oma kombitsad võimalikult paljudesse kohtadesse ajanud, muuhulgas on neil sisustustarvete pood, sest miks mitte. Poes on koht ka VR-toodete demonstreerimiseks. Seejärel viiakse meid kinno. Õigupoolest on kinosaale seitse, meile näidatakse 4D kino, mis mulle sobib väga hästi, sest polegi varem filmilõiku vaadates toolil rappunud, vett ja tuult näkku saanud. Aga jällegi — miks mitte.

Järgmiseks viiakse meid telestuudiosse, mis on kasutatav 360 kraadi ulatuses. Seejärel publiku-uuringute keskusesse, mille kõige veidram osa on ühepoolselt läbipaistva klaasi taga asuv ruum, kus bossid salaja jälgivad, kuidas nende monitooritavad tegelased nähtu üle arutavad. Selline suur vend valvab publikut tunne. Või lihtsalt klassikalise krimisarja.

Infokilde JSBCst ja muidu. Näiteks tehakse ülevaade Hiina meediatööstusest:
1822 Esimene Hiina ajaleht
1923 Esimene raadiojaam, Shanghais
1928 Esimene rahvuslik raadiojaam, Nanjingis
1958 Hiina esimene telejaam Pekingis
1979 värvitelevisioon
1869 Esimene film ekraanil
1905 esimene hiina film
1337 telekanalit (inc 90 HD kanalit)
2940 raadiokanalit
9966 ajakirja
1912 ajalehte
Tele töötab digitaliseerumise suunas, crossmeedia ja VR on ka teemad.
Internetikasutajaid 731 miljonit.
JSBC tele- ja raadiouudiste äppidel olla 14 miljonit kasutajat. Noored vaatavad-kuulavat tele- ja raadiosaateid peamiselt nutitelefonidest.
Meelelahutusformaate on siin üksjagu, suure hooga ostetakse neid sisse näiteks Lõuna-Koreast. Erilised kohalikud lemmikud näikse olevat kohtingusaated nagu „Perfect Match“, „We are in love“ jt.

Lõuna on taas rikkalik ja suures osas arusaamatutest komponentidest koosnev. Pärast lõunasööki on pisut vaba aega lähiümbruses jalutamises, vaatame, kuidas pesu on kuivama riputatud pea kõikjal, muuhulgas nägin üht efektset pesunööri autoukse ja puu vahel.

Pärast seminaripäeva lõppu antakse meile kõrvalasuvas Burger Kingis kotikesed kätte ja head teed. Saan taas kord tänu sellisel moel meite lääne maitsega arvestamise tõttu teada, et Burger Kingi toidu maitsel on saepuru mekk.

Õhtune jalutuskäik viib seekorda Xuanwu järve äärde. See on hiiglaslik järv, mille ees on suur müür. Järve keskel on viis saarekest, mida mööda viib ilus jalgrada. Et kell pool seitse on septembris siin juba pilkane pimedus, siis suurem osa meie kümneliikmelisest jalutama tulnud grupist arvas, et tuled ja peegeldused jäävad alla võimalusele õlut juua. Mina arvasin, et õlut saab ikka hiljem ka juua ja läksin koos ainsa teise jalutamishuvilise daamiga saari mööda kõndima. Oli äge küll. Ja valges tahaks muidugi üle vaadata, mis siis veel paistab. Omamoodi võluvad on järve ääres paiknevad karaoke laulmise kohad, rääkimata tänavapildis kohustuslikest sünkroonvõimlemishuvilistest prouadest.

Jätkub…