Mobiiliga numbritubade uste avamine või automaatne sisseregistreerimine pole tegelikult midagi täiesti uut, seda on juba aastaid lubatud ja üksikutes hotellides ka kasutatud. Starwood aga on üks esimesi suuremaid hotellikette, mis plaanib mobiilirakendusega teeninduse viia massidesse ja teha seda võtmevabalt - et inimesed harjuksid mobiilirakenduse abil iseteenindusega ja ei peaks enam fuajees administraatorilaua taga sabas seisma, et anda ankeedi jaoks oma iskuandmed ning saada siis füüsiline võti numbritoa ukse avamiseks.

Starwood kasutab hotellides oma SPG võtmevaba süsteemi. Klientidel on võimalus tegutseda kas Androidi või IOSi platvormil töötava mobiilirakendusega.

Võtmevaba mobiiliga hotelliteenus töötab järgmiselt:

  • Esiteks tuleb oma seade Starwoodi süsteemis registreerida. See käib rakendusest ja on lihtne.
  • Päev enne võtmevabasse hotelli saabumist saadab Starwood kliendile mobiiliteate (Push teated peavad olema lubatud), et nüüd on võimalik võtmevabalt hotelli sisse registreerida. Kui sellest loobuda, siis saab muidugi traditsiooniliselt, hotelliadministraatori abiga jätkata.
  • Saabumise päeval pole vaja teha muud, kui oodata, millal saadetakse hotellitoa number. Kohe peale seda võib jalutada hotelli ja avada mobiiliga oma numbritoa ukse.
  • Enne aga võib vaja minna ka näiteks lifti lahtilukustamist - seegi käib samamoodi, mobiiliga. Hiljem saab nutiseadmega nii jõusaali, spaasse kui hommikusöögile, kus alati toimib telefon uste avajana. Mobiilil peab olema aktiveeritud Bluetooth-ühendus. Lisaks võib mobiilirakendusega tellida lisateenuseid, mõnes hotellis juhtida ka toavalgustust ja multimeediat.
  • Kui lahkud hotellist, siis mobiilirakenduse kaudu saab end ka välja registreerida. Seejärel suletakse automaatselt hotelliarve ja kasutatud teenuste eest saadetakse tšekk e-postkasti.

Samasuguse süsteemi ehitab oma hotellidesse ka Hiltoni hotellikett: järgmise aasta lõpuks peaks 250 majutusasutust olema varustatud võtmevaba süsteemiga. Hiltonit pani mobiilirakendusega klientide teenindamise lahendust välja töötama üks hiljutine kliendiküsitlus, millest selgus, et sellist automaatset, mobiiliga juhitavat hotelliteenust soovis 84% hotellis ööbijatest.

Marriott võtab mobiilse sisseregistreerimise ette veel ulatuslikumalt - koguni 4000 hotellis selle aasta lõpuks, kuid nende süsteemi ei saa pidada võtmevabaks. Tegemist on mobiilirakendusega, millega saab hotelli sisse registreerida fuajees asuva automaadi juures, mis väljastab külastajale peale sisseregistreerimist füüsilise võtme ilma inimese vahenduseta. Seesama võti tuleb lahkudes jätta samuti automaati.

Hiltongi kavatseb kõigis oma hotellides sellised sisseregistreerimise automaadid üles panna, kuid lisaks jätkub tulevikus ka võtmevabade lukkudega hotellide arendamine.

Kas aga kõigi teenuste nutitelefoniga juhtimine pole mitte liiga keeruline? Kas ikka kõik saavad sellega hakkama või näeme tulevikus hotellikorides ekslevaid telefoniomanikke, kellel aku tühi või mobiilirakendus ei tööta? Starwood proovib järgneva videoga näidata, et kõik on sama lihtne ja loomulik, nagu on reisil paberkaartide juurest mobiilinavigaatoritele üle mindud.

Mobiilirakendusest end hotelli registreerides ei saa siiski igal pool kohe otse numbrituppa jalutada. Mõned riigid või osariigid nõuavad majutusasutustelt külalise kohapeal identifitseerimist isikutunnistuse järgi. Mobiilirakendus annab sellest muidugi enne teada. Tavaliselt lisandub siis üks ja ainus kohustuslik protseduur personaliga suhtlemisel: tuleb näidata oma isikutunnistust ja administraator peab kinnitama, et tegemist on õige isikuga.

Kas selline täielik iseteenindus mobiilirakenduse abiga on parem, kui praegune traditsiooniline süsteem, kus tuleb suhelda hotelliadministraatoriga ja avada oma numbritoa uks kas füüsilise võtme või uksekaardiga? Kirjuta kommentaaridesse oma arvamus, millist hotelliteenindust eelistad.