Vaata järele! TOP 10 kõige kliendivaenulikumat lennufirmat paljastatud

 (10)
Vaata järele! TOP 10 kõige kliendivaenulikumat lennufirmat paljastatud
Foto: erakogu

Seadus näeb ette, et lennufirmad peavad reisijatele võimaldama infokanalid, läbi mille on neil võimalus häiritud lennu korral kaebus esitada. Ometi on hulk juhtumeid, kus lennufirma kanalid ei ole ligipääsetavad või kus lennufirma suhtumine ei ole olnud kuigi aktsepteeritav. Mida küll lennufirmad reisijate kaebuste peale vastavad?

Lennuhüvitisettevõte Skycop on kokku kogunud kümme kõige ilmekamat näidet, mida saad lugeda alljärgnevalt.

1. Vueling

Hispaanlaste kohalik versioon iirlaste odavlennufirmast Ryanair. Nende tunnuslause võib ju öelda, et “Armasta viisi, kuidas lendad” (ingl “Love the way you fly”), aga nemad armastavad küll vaid neid reisijaid, kes kaebuseid ei esita. Kui aga oled piisavalt julge, et seda teha, siis on lennufirma vastus lühike ja napisõnaline.

„Eespool öeldut silmas pidades ja järgides Euroopa Nõukogu määrust, teatame kahetsusega, et kahjuks ei ole meil võimalik teie taotlust rahuldada,“ seisab nende vastuses kirjas.

Seega, kui on tegemist just selle lennufirmaga, siis jääb vaid loota, et nad on truud oma nimele ning sa siiski saad lennata.

2. TAP Air Portugal

Mitmete asjade hulgas, mis kehtestati reisijate õigusi puudutavas määruses 261/2004, oli lennufirmadele mõeldud nõue võimaldada reisijatele kanal, läbi mille kaebusi esitada. Juba see, et taoline nõue määrusesse kirja sai, näitab või siis ei näita sootuks lennufirmade valmidust reisijaid selles osas aidata.

Seotud lood:

TAP Air Portugal lõi „Suhtle meiega“ suhtlusvormi ning soovib „väga“, et reisija seda kasutaks:

„Tõestasime, et teie andmed on seotud taotlusega number XX. Võite esitada oma kontakteerimise põhjuse „Suhtle meiega“ lahtris. Kui te soovite sisestada uue kaebuse, palun täitke „Suhtle meiega“ vorm.“

„Suhtle meiega“ vorm oleks hea ja tore, kui see vaid ka töötaks. Reisijate sõnul see ei toimi.

3. Iberia

Iberia on on lennufirma, kelle käest ei ole just kõige lihtsam ettenähtud kompensatsiooni kätte saada. Vähemalt on nende vabandused rahustavad ja neutraalsed.

“Täname teid mõistva suhtumise eest ning vabandame veelkord, kui me ei ole teie ootusi täitnud. Me loodame, et teie järgnevad lennud meiega rahuldavad teid. Täname, et säilitate meisse usu,” seisis ühes reisijale saadetud vastuses.

4. Air Baltic

Loe veel

Tegu ei ole küll võrreldes teiste lennufirmadega suure tegijaga, kuid mis puudutab reisijatele kompensatsioonide maksmisest kõrvale hiilimist, siis suurtest tegijatest ei jää nad sugugi kaugele maha. Kui suur ja kõikvõimas lennufirma saab teeselda oma suutmatust kompensatsiooni maksta, siis saavad sellega hakkama nemadki.

Nii kõlab see nende endi sõnade järgi: “Põhinedes ülaltoodule, siis kahjuks ei saa me teie hüvitise maksmise nõuet rahuldada. Vabandame veelkord ebamugavuste pärast ning ootame teid meie juurde jälle tagasi.”

5. Aeroflot

Meie Skycopis tahame, et reisijad oleksid teadlikud oma õigustest ning oskaksid vajadusel neid nõuda. Kompensatsiooni alla ei liigitu näiteks häiritud lennu puhul lennufirma poolt pakutav tasuta ööbimine. Aeroflot vastab aga oma õiguseid nõudvale reisijale järgmiselt: “Vastavalt Euroopa Nõukogu määrusele 261/2004 ei ole teie juhtumi puhul meil alust teie kompesatsiooninõuet täita. Me loodame, et antud informatsioon on teile teie tulevastel lendudel kasuks ning et meie langetatud otsus ei mõjuta teie suhtumist meisse. Ootame teid taas meie lendudele.”

6. SWISS

Tehke SWISSi täpsuse kohta nalja palju soovite, kuid ainus asi, milles nad on nõudlikult täpsed, on suutmatus maksta kompensatsiooni. Õnneks on nende südameasjaks reisijate ohutus:

“Ohutus on meie jaoks ülim prioriteet. Siiski on vältimatu asjaolu, et ohutuse puudujäägid võivad ilmneda lühikese etteteatamisega ning seda ei ole võimalik alati ära hoida.”

7. Small Planet

Arvasite, et Aeroflot on hea õigusalaste tundide andmisel? Tutvuge järgneva Small Planet’i vastusega, sest tegu on õigusvaldkonnas kraad andekamatega.

“Pärast teie nõudes kirjeldatud olukorra hindamist ning vastavalt Leedu Vabariigi tsiviilseadustiku artikli 2, lõike 138, paragrahv 1, osa 2 järgi, palume teil esitada notariaalselt kinnitatud volikiri, mille kohaselt esindab Skycop kõiki teie nõudes mainitud kliente.”

8. Blue Air

Kas oled kogenud tunnet, et lennufirma näeb sind kui tühipaljast numbrit arvutustabelis? Ei? Järelikult ei ole sa kunagi proovinud oma kaebust esitada lennufirmale Blue Air. Nende kirjadel on sama palju inimlikku soojust kui Terninaator robotil.

9. & 10. Laudamotion ja Eurowings

Kommenteeriksime ka nende vastuseid, kui nad vaid saadaks miskit…

Juhul kui lennufirmadega üksinda sõdimine tulemusteni ei vii, siis võib kõik tühistatud, hilinenud või üle müüdud lende puudutavad kaebused esitada ka läbi lennuhüvitisettevõtte Skycop, kellel on kogemusi ka kõike tõrksamate lennufirmadega suhtlemisel.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare