Selge ilma korral on nähtavus Balloon Tallinna heeliumiga täidetud õhupalli gondlist rohkem kui 40 kilomeetrit.

Maa külge ankurdatud Balloon Tallinna vaateplatvorm ehk gondel mahutab kuni 30 inimest ning "lendab" 120 meetri kõrgusele. Tegemist on kõrgeima avatud väliplatvormiga Tallinna kesklinnas.

Põhjamaades ainulaadne kõrgtehnoloogiline ja loodussõbralik atraktsioon rajatakse Tallinna Sadama A-terminali ja kruiisilaevade kaide vahelisele alale. Heeliumipalli tootja Lindstrand Technologies Ltd. juhi Per Lindstrandi sõnul on kruiisisadama ala parim koht Tallinnas selle projekti teostamiseks. “Tallinn on üks kauneimaid linnu maailmas, aga siin puudus koht, mis võimaldaks vaadet kogu linnale. Balloon Tallinn toob muutuse ning pakub 120 meetri kõrguselt avanevat hingematvalt kaunist vaadet kuni 43 kilomeetri ulatuses – hea ilma korral paistab gondlist isegi Helsingi!” loodab Per Lindstrand.

“Heeliumpall on mõeldud külastamiseks kogu perele, kuna annab õhupalliga lendamise kogemuse ja võimaldab panoraamvaadet nautida igal reisijal, ka kõige pisemal või kõige vanemal. Palliga saavad lennata ka liikumisraskustega ja ratastoolis reisijad. Ühtlasi saab heeliumpalliga sõitu broneerida privaatseteks sündmuseks,” ütles Balloon Tallinn operaatori Lennulaev OÜ juhatuse liige Sigre Luts.

Tallinna Sadama juhatuse liikme Allan Kiili hinnangul võivad võtta Tallinna külastajad Vanasadamasse lisanduva täiendava atraktsiooni kiiresti omaks. "Eesti mereväravat - Tallinna sadamat - läbib aastas üle üheksa miljoni inimese ning suurim on külastatavus just suvekuudel," lausus Kiil. "Balloon Tallinn kujuneb kindlasti atraktiivseks nii meie liini- kui ka kruiisireisijatele."

Allan Kiili sõnul on Tallinna Sadam viimastel aastatel üha enam panustanud sellesse, et Vanasadama ala nii turistidele kui ka linlastele avada ja mere ääres inimestele tegevust pakkuda. "Linnasüdames paiknev Jahisadam, juba mitmendat aastat edukalt tegutsev City Marina restoran Admiraliteedi basseini ääres, ehedat eestimaist toidukaupa pakkuv Sadamaturg ning suvel uue atraktsioonina lisanduv Balloon Tallinn loovad ühtse tervikuna inimestele suurepärase ajendi, miks Vanasadamasse vaba aega veetma ja meelt lahutama tulla."

Eesti Turismifirmade Liidu peasekretär Kristen Lahteina sõnul võimaldab Balloon Tallinn mitmekesistada pealinna turismiatraktsioonide valikut. “Sarnased õhupallid on maailmas turistide seas hinnatud kaup - veerand tunniga on võimalik võõrast linnast tervikpilt saada ning eriti hästi sobib selline võimalus just kruiisituristidele, kelle külaskäik piirdub tavaliselt vaid mõne tunniga,” märkis Lahtein.

Lend kestab 10-15 minutit. Õhupall on ühendatud trossi abil (mis kannatab 42-tonnist raskust) maapinnaga ja seda juhitakse elektrilise vintsisüsteemi abil. Palli hoiab maa küljes 136 tonni betooni ja 11 tonni kaaluv vints. Balloon Tallinn võimaldab turvalisi õhulende kuni 12 m/s tuulega. Õhupall on täidetud heeliumiga, mis on täiesti inertne, puhas, mittetoksiline, plahvatusohutu, tulekahjukindel ja lõhnatu gaas. Vintsisüsteemil on kolmekordne tagavarasüsteem ning lokaalne tagavarageneraator.

Kaheksanurkne vaateplatvorm on kinnitatud heeliumpalli ümbritseva spetsiaalse võrguga heeliumpalli külge. Vaateplatvormi vaateulatus on avatud (vabas õhus), kuid on piiratud turvavõrega, mille võrestik võimaldab siiski takistuseta ka kauneid fotosid teha.

Balloon Tallinna heeliumpalliga lendamine Eestis on reguleeritud lennundusregulatsioonidega. Seda tüüpi õhupalliga lendamine on sama ohutu kui lennukiga lendamine. Õhupalli juhib samaaegselt kaks lennuoperaatorit – üks neist asub õhupalli gondlis ja teine maa peal.

Balloon Tallinn on avatud mai lõpust septembri lõpuni iga päev kell 08:00-20:00, kui tuul lubab. Kohapeal asub ka kohvik ja pagasihoid. Üksikpilet maksab 25 eurot, perepilet 60 eurot, sooduspilet lastele kuni 16 aastat 15 eurot. Lapsed kuni 7. eluaastani pääsevad pallile tasuta.

Maailmas on seda tüüpi lennuatraktsiooni paigaldatud üle 40 korral kokku 18-s erinevas riigis.

Balloon Tallinna heeliumpalli tootja Lindstrand Technologies Ltd. (LTL) on maailma juhtiv õhust kergemate lennuseadmete leiutaja ja tootja, kelle asutajaks, patrooniks ja juhiks on lennunduses hästi tuntud insener ja piloot Per Lindstrand. 1999. aastal võitis LTL koostöös Saksa Daimler Chrysler Aerospace’iga Euroopa Kosmoseagentuuri lepingu kõrgustes asetseva pika-ajalise vastupidavusega õhulaeva välja töötamiseks. 2002. aastal pakuti LTL-ile lepingut disainida ja toota Marsi missiooniks Marslanderile erivajadustega langevari Beagle 2. See oli läbi aegade kõige innovaatilisem langevari, mis on kunagi tehtud ning 2003. aastal oli langevarjuga maandumine Marsil edukas.