Üks võimalus miljonist! Kuidas saab juhtuda, et reisija istub valele lennukile ja sõidab hoopis teise kohta, kui pilet ostetud?

 (18)
+ uskumatud näited!
<div>Üks võimalus miljonist! Kuidas saab juhtuda, et reisija istub valele lennukile ja sõidab hoopis teise kohta, kui pilet ostetud?</div>
Pilt on illustreerivPanthermedia / Scanpix

Turvakontroll, pardakaart ja kõik muu peaks olema piisav garanteerimaks, et istud õigele lennukile ja lendad suunda, kuhu plaanitud. Hiljuti juhtus piinlik lugu, kui Los Angelesest startinud lennuk oli juba kaheksa tundi sõitnud Tokyo suunas, kui selgus, et pardal on reisija, kes seal olema ei peaks. Lennuk pöörati ümber ja mindi tagasi, aga kuidas sellised asjad tegelikult üldse juhtuda saavad?

Kaks venda läksid Tokyosse, kuid nad broneerisid erineva lennu, vahendasid ametnikud CNNile. Ühe ametniku sõnul on vendadel väga sarnased nimed. Mingitmoodi lubati mõlemad vennad All Nippon Airways’i lennuki pardale olenemata sellest, et kahest vennast ainult üks oli ostnud pileti.

Üldiselt peab juhtuma nii-öelda ideaalne eksituste jada, et inimene saaks lennuki pardale, kuhu tal tegelikult asja ei ole. See on küllaltki haruldane, sest enne pardale minekut kontrollitakse ju nime ja piletit. Selline eksitus on võimalik vaid siis, kui juhtub mitu viga korraga ja keegi ei pane seda tähele.

Kuid selliseid juhtumeid on olnud veel.

“Sattusin valele lennukile”

35-aastane Jeff Waldman räägib oma loo, kuidas ta sattus täiesti valele lennukile, mis sõitis hoopis teises suunas. Mees oli väsinud ja piletikontrolör oli tähelepanematu ning sellest piisas.

Seotud lood:

Nimelt pidi Waldman 2012. aastal lendama varahommikuse Virgin Airlines’i lennuga San Franciscost Los Angelese suunas. Lennujaamas läks mees aga õnnetul kombel värav 54A asemel värav 54B juurde. Sealt suundus lend hoopis Dallase poole.

Mingil põhjusel ei ilmnenud pileti skaneerimisel ühtegi probleemi ja mees lubati lennuki pardale. Ta otsis oma koha üles ja võttis istet. Imelikult kombel ei palunud keegi tal püsti tõusta ega öelnud, et koht ei kuulu mehele. Kuna Waldman oli pikkadest tööpäevadest väsinud, jäi ta kiiresti magama.

Mõned tunnid hiljem ärkas mees ütles ja tundis, et ta on maganud justkui palju kauem, kui võtaks lend Los Angelesse. Ta vaatas aknast välja ja nägi Texase veetorne ning kuulis pilooti mainimas Dallase linna. Waldmani valdas õud, sest ta sai aru, et maandub üsna pea linnas, kus ta olema ei peaks.

Loe veel

Mehe sõnul oli see igati tema enda süü. Ta seisis vales järjekorras ja ei pannud midagi tähele. Samas nendib mees, et lennujaamal peaksid ometi olema mingisugused eeskirjad, et selliseid asju ei juhtuks.

Kõik klapib

Tavaliselt on kontrollitakse reisijaid kolmel korral.

Esimene kord kontrollitakse reisijaid väravas, kui nende pilet skaneeritakse. Teiseks korratakse mitu korda üle lennujaama, millisest väravast mingi lend väljub. Kolmandaks on igale reisijale määratud kindel istekoht. Kui keegi seal juba istub, selgitatakse probleem kiiresti välja ja kui on tekkinud mingi viga, tuleb see ilmsiks.

Kui pilet skaneeritakse aga valesti või on skanner katki, reisija on tähelepanematu ja lennuk on pooltühi ning istekoha pärast ei teki vaidlust, sest keegi teine ei soovi sinna istuda, siis võibki nii juhtuda, et inimene lendab vales suunas.

Tegelikult on väga küsitava väärtusega ka paljud piletiskannerid, mis tegelikult ei töötagi.

Twitteri link:

Spetsialisti sõnul vilguvad need skannerid punaselt, kui pilet on vale või kui reisija istekoht asub varuväljapääsu ees. Samas on tõenäoline, et kiirustav kontrolör ei pane asju tähele ja lubab reisija valele lennule.

Nii ei ole All Nippon Airlinesi viga seoses kahe vennaga eriti haruldane. Selliseid asju juhtub.

Auckland ja Oakland

Paljud meist teavad filmi “Üksinda kodus 2: Kadunud New Yorgis”, kus McCallisteride pere kiirustab Chicago lennujaamas, et jõuda viimasel hetkel Miami suunas väljuvale lennukile. Pere kõige noorem poeg Kevin järgneb aga rahva seas mehele, kellel on tema isaga sama mantel. Kevin jookseb otsa piletikontrolörile, kes lubab ta kohe-kohe väljuvale lennukile ja nii jõuabki poiss New Yorki, kus jätkuvad tema koerustükid.

See võib olla aga inspireeritud 1985. aastal juhtunud äpardusest, kui 21-aastane Sacramento kõrgkooli tudeng Michael Lewis naases kolmekuuselt puhkuselt Lääne-Saksamaalt Los Angelesse.

Lewis pidi lendama Londonist Los Angelesse, istuma seal ümber ja lendama Los Angelesest Oaklandi suunas. Noormees kuulis aga teavitust valesti ja istus Londonist lennukile, mis suundus hoopis Aucklandi suunas, mis asub Uus-Meremaal.

Noormehe sõnul kõlas kõlaritest Oakland, mitte Auckland.

Lennufirma viis poisi tasuta Uus-Meremaalt tagasi Oaklandi ja juhtum muutis Lewise isegi hetkeks kuulsaks. Ta kutsuti Johnny Carsoni saatesse The Tonight Show.

Peale 11. septembril toimunud õnnetusi on Ameerikas muudetud turvakontroll küll karmimaks, ent taolisi apsakaid juhtub ikka.

Äri- ja televisiooninaine Barbara Corcoran kirjutas New York Timesile, et ta pidi lendama suunal Washington, D.C — New York City, kuidas sattus õnnetul kombel hoopis Sürakuusasse. Juhtum leidis aset 2005. aastal ja naine tunnistab isegi, et oli lennule hilinemas ning kiirustas.

Ta meenutab, et jõudes oma kohale istus seal juba keegi. Selle peale palus stjuardess istuda tal lihtsalt mõnele vabale kohale. Corcoran mäletab, et lend kestis kauem, kui oleks pidanud ja piloot rääkis ilmast Sürakuusas. Naine ei pannud seda sel hetkel aga eriti tähele ja tegeles muude asjadega edasi. Corcoran märkas viga alles taksosse istudes, kui palus end sõidutada Manhattanile ja juht ütles, et see läheb maksma sadu dollareid.

Naine mäletab, et vihastas tol hetkel, sest arvas, et taksojuht üritab teda ära kasutada. Ta läks tagasi lennujaama, rahunes veidi ja sel ajal jõudis talle päriselt kohale, kus ta tegelikult oli.

Allikas: CNN

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare