Lihavõttepühade ajal suunduvad paljud lühikesele puhkusereisile. Siin on võimalik teada saada, milliste lennufirmadega suure tõenäosusega sihtkohta hiljaks jääb.

Andmed põhinevad Civil Aviation Authority (CAA) statistikal hilinemiste kohta viimase kolme aasta jooksul.

Monarchi lennud olid kõige pikema keskmise hilinemisajaga: 18 minutit. Järgnes TAP Portugal, mille lennud hilinesid keskmiselt 16,8 minutit.

Flightontime.info veebilehe andmetel olid mõlemad lennufirmad rekordiomanikud rohkem kui tunni pikkustes hilinemistes. 6,7 protsenti Monarchi hilinemistest olid vähemalt tunnipikkused ja 6,5 protsenti TAP Portugalil.

Vaid 71,1 protsenti Monarchi lendudest hilinesid vaid vähem kui 15 minutit, mis on CAA piir, millest allapoole peetakse lende õigeaegseteks.

Emiratesil olid 2013. aastal nö õigeaegsed ehk 15 minuti sisse jäävad hilinemised 67,9 protsendil hilinemistest, mis on isegi vähem kui Monarchil, kuid keskmine hilinemise aeg oli neil vaid 15,3 minutit.

Kõige täpsem lennufirma oli BMI Regional, mis jõudis kohale 92,3 protsendil juhtudest nö õigeaegselt ehk vähem kui 15-minutilise hilinemisega. Keskmine hilinemisaeg sellel lennufirmal oli 5,5 minutit ning vaid 2,2 pprotsenti lendudest olid üle tunnise hilinemisega.

BMI head tulemust olid püüdmas BA City Flier ja KLM. BA City Flieril olid õigeaegsed 89,6 protsenti ja KLM-il 88,3 protsendil lendudest.

Ryanair aga kuulutas, et nende lennud on 90 protsendil juhtudest õigeaegsed. Paraku Suurbritannias oli nende täpsus väiksem - 83,9 protsenti lendudest olid õigeaegsed.

Wizz Air sai hiljuti oma London-Budapesti liini krooniliste hilinemiste pärast maailma kõige ebatäpsema lennuliini opereerija tiitli, kuid 76 protsenti lendudest Suurbritanniasse ja sealt välja olid neil siiski õigeaegsed.

Võrreldes eelmiste aastatega on aga näiteks Virgin Atlanticu (17. koht edetabelis) täpsus oluliselt paranenud, nende keskmine hilinemiste pikkus on nüüd 26,2 minuti asemel 2010. aastal kahanenud rohkem kui poole võrra - 10 minutini eelmisel aastal.

Monarch tunnistas, et nende hilinemiste pikkus ei vasta ei klientide ega nende enda ootustele.

"Viimastel aastatel on Monarch Airlines investeerinud suurel hulgal aega, analüüse ja ressursse õigeaegse kohalejõudmise tagamiseks," ütles firma kõneisik, "see ilmselt parandab meie tulemust lähiajal oluliselt."

Allolev tabel näitab, millised on viis kõge täpsemat lennufirmat Flightontime.info põhjal:

Lennufirma  Koht 2013. aastalKeskmine hilinemise pikkus (minutites)Õigeaegselt kohalejõudmise % (15 minuti sees)Hilinemisi pikemalt kui 1 tund, %
BMI Regional 1.5,5 92,3 2,2
BA CIty Flyer 2.6,5 89,6 2,6
KLM 3.6,7 88,3 1,7
CityJet 4.6,9 88,5 2,6
Finnair 5.8,0 83,6 1,9

Need on aga kõige ebatäpsemad lennufirmad:

Lennufirma  Koht 2013. aastal Keskmine hilinemise pikkus (minutites)Õigeaegselt kohalejõudmise % (15 minuti sees) Hilinemisi pikemalt kui 1 tund, %
Emirates 31. 15,3 67,9 4,4
British Airways 32. 15,4 72,8 5,2
Air Canada 33. 16,3 73,6 5,3
TAP Portugal 34. 16,8 69,7 6,5
Monarch 35. 18 71,1 6,7