Mitme ülikooli koostöös sündinud uuring leidis, et paljud terviseporbleemid on otseselt seotud lennuki pardal oleva õhuga, millel on olnud kokkupuude kütuse ja teiste mootorivedelikega.

Probleemi juured asuvad lennukite disainis, mis on üles ehitatud selliselt, et õhk ringleb lennukis vabalt ning mootori lähistel olev õhk pääseb ilma mingi suurema filtrita salongis olevate reisijateni. Õhk nakatub otsekontakti läbi lennuki mootorivedelikega ning korjab nii enda külge kahjulikke aineid ja toob need reisijateni.

Tegemist on probleemiga, mis puudutab teadlaste sõnul kogu rahva tervishoidu: suurt osa lennukiga reisijaist ja lennuki meeskonda, kirjutab The Independent.

Dr Susan Michaelis, kes uuringut juhtis, ütles, et lennufirmad on probleemist tegelikult teadlikud olnud juba 60 aastat, ent on keeldunud seda avalikkusele tunnistamast.

Michaelise sõnul on lennufirmadel olemas sobiv tehnoloogia, et eraldada mootorist läbi minevat õhku reisijate hingatavast õhust, ent kuna see maksab korralikult raha, ei ole neid töid veel ette võetud.

Samuti manipuleerivad suurfirmad tema sõnul uuringu tulemustega, et neile ettekirjutusi ei tehtaks.

Uuringus jälgiti ka 200 lennuki töötaja (nii pilootide kui pardateenindajate) tervislikke andmeid ja leiti mitmeid mustreid, mis viitavad akuutsetele ja kroonilistele sümptomitele, mis ulatusid peavaludest ja uimasusest kuni hingamis- ja nägemisraskusteni.