Uurisime kõik need asjad järele.

Vastab Gjensidige kindlustuse tooteosakonna juht Armen Kasparov:

Õnneks enamik planeeritud lende siiski toimub ja tegelikkuses tühistatakse lennureise vähestel juhtudel. Kui lennureisi tühistamise põhjuseks on ilmastikuolud, liiklusõnnetus või tehniline rike, siis reeglina katab reisija ootamatud kulud reisikindlustus, seda juhul, kui on valitud reisitõrke kaitse. Reisikindlustus tuleb osta võimalikult varakult, sest enamik kindlustusseltside reisitõrke kaitseid ei alga lepingu sõlmimisel, vaid 1–4 päeva möödudes.

Ryanair põhjendab oma lendude tühistamist aga töötajate eksimusega ja tavapäraselt reisitõrke kindlustus selliseid kulusid ei korva. Kui lend jääb ära lennukompanii süül, on lennufirma ise kohustatud pakkuma kliendile kas piletihinna hüvitamist või teisi transpordivõimalusi sihtkohta jõudmiseks. Tulenevalt Euroopa Liidu lennureisija õigustest võib reisija nõuda ka lennufirmalt reisi hilinemise või tühistamise hüvitist.

Enne kahjuhüvitise taotlemist tuleks tähelepanu pöörata ka võimalikele eranditele:
• Kui lend tühistatakse erakorraliste asjaolude tõttu (ilmastikutingimused, ootamatud tehnilised rikked, lennujaamapersonali streik jms), ei ole sul õigust hüvitisele.
• Kui sind teavitati lennu tühistamisest vähemalt kaks nädalat enne reisi, ei ole sul õigust hüvitisele.
• Kui pakutud asenduslennu väljumis- ja sihtkohta jõudmise aeg ei erine väga palju esialgse lennu aegadest, ei ole sul õigust hüvitisele.

Seoses tavapäratu juhtumiga on mitmed kindlustused otsustanud — meie nede hulgas — oma klientidele vastu tulla, hüvitades neile kõik Ryanairi lendude tühistamisest tekkinud kahjud, sh ka juba eelnevalt tehtud reisiga seotud lisakulutused. Kahju korvame ainult juhul, kui reisikindlustuse poliisile on märgitud reisitõrke pankroti ja streigi lisakaitse.

Ryanairi kahjunõude vorm on leitav nende veebilehelt.