Euroopa ja Ameerika kohalikel lendudel eriti tihti enam tasuta süüa ei saa. Selline ühtlustumine aga tähendab, et lennufirmad toovad aina tihemini tasuta sööki tagasi kui lisavõimalust eristumiseks ja oma teenuse reklaamimiseks, kirjutab briti majandusleht The Economist. Suurematest American Airlines näiteks on võtnud suuna tasuta lennukitoidu tagasitoomisele oma siselendudele.

Reisiportaali ja reisiarvustuste veebi TripAdvisor Flightsi vanemdirektor Jami Counter on USA Today-le öelnud, et reisijad hindavadki muus osas samasuguseid reise juba rohkem ka selle järgi, kas toitu pakutakse ning taas tuleb lennufirmadel hakata selle eelise nimel pingutama. Tripadvisori kõneisiku sõnul vähemalt Ameerika lennufirmad juba ongi tasuta toitu tagasi toomas.

Ega see kerge pole, sest tasuta toidust loobumine tõi suurt kokkuhoidu. Selle tagasitoomine tähendab jälle varustaja leidmist igas lennujaamas, vaja on lennukis rohkem ruumi reserveerida suuremate toidukärude hoidmiseks, toit on lisakaal lennukis ja tuleb valmistada võimalikult kerge ning kiiresti soojendatav, et energiat vähem kulutada.

Samas arvab The Economist, et äriliselt võidakse kuluka lennukisöögi asemel siiski lähiaastatel keskenduda pigem istmete mugavamaks tegemisele. See, kuidas lennufirmad suruvad reisijaid aina kitsamatesse tingimustesse, hakkab varsti enam ostuotsuseid mõjutama kui see, kas lennukis saab lennukitoitu, mis ei maitse nii hästi kui maa peal. Pehme ja mugav iste on pehme ja mugav ka 10 kilomeetri kõrgusel lennates. Toit aga muutub üleval maitsetumaks, kuna lennukõrgusel kuivas salongiõhus magusa ja soolase tajumine väheneb 30%, nagu selgus 2010. aastal korraldatud Lufthansa uuringus.