Kuigi lennureisijate õigused on kaitstud nimetatud Euroopa Nõukogu määrusega, jäävad reisijad lennuhüvitisettevõtte Skycop juhi Marius Stonkuse sõnul mõningatel juhtudel jätkuvalt täbarasse olukorda. Seetõttu on Skycopi eesmärk muuta määrust petitsiooni tulemusel reisijasõbralikumaks.

„Euroopa Nõukogu määrus annab igale reisijale, kelle lend on hilinenud rohkem kui kolm tundi, tühistatud 14 päeva enne lendu või üle broneeritud, õiguse saada kuni 600 euro suurust hüvitist. Kui aga lend on häiritud põhjusel, mida lennufirma ise kontrollida ei saa, siis praeguse seaduse kohaselt jäävad reisijad abita,“ sõnas Stonkus.

Tema sõnul on hinnanguliselt 1,5 miljoni reisija lennuplaanid igal aastal erakorralistest asjaoludest tingitud tõrgete tõttu häiritud, mis tihti ei tähenda muud, kui lennufirmade suutmatust oma töötajate rahulolematusest tingitud streikide ja töökatkestustega tegeleda.

„Meie hinnangul on Euroopas aset leidnud lennustreigid viimase kuue aasta jooksul märkimisväärselt kasvatanud lendude tühistamiste ja hilinemiste arvu. Aastatel 2010-2015 leidis Euroopas aset 95 juhtumit, mis hõlmasid kokku 176 päeva jagu streike ning nende hüvitamiseks on jäänud reisijatele maksmata kuue miljardi euro väärtuses kompensatsioone,“ kommenteeris Skycopi juht.

Tänaseni liigituvad lennufirmade töötajate organiseeritud streigid erakorraliste asjaolude alla, mistõttu ei ole lennufirmad kohustatud kannatanud reisijatele hüvitist maksma. Paljud streigid on aga ekspertide sõnul ette planeeritud ning teatud juhtudel ka lennufirmadega läbi räägitud, seega ei saa olla tegu kontrollimatu olukorraga.

Lisa oma allkiri petitsioonile SIIN!

SKYCOP on lennufirmadelt hüvitiste sissenõudmiseks loodud ettevõte, kes võitleb reisijate õiguste eest. Ettevõte pakub lennufirmade tegevuse tagajärjel kannatanud lennureisijatele hilinenud, tühistatud või üle broneeritud lendude eest hüvitist veebilehe www.skycop.com kaudu.