RYANAIR KEELDUB MAKSMAST | Kas streikide tõttu kannatanud reisijatel on siiski õigus saada hüvitist?

 (5)
Ryanair
Ryanair.Foto: Siim Lõvi

Eile toimus Ryanairi töötajate streik, millest Reisijuht kirjutas SIIN ja SIIN. Paljud lugejad on uurinud, kuidas on nende õigustega taotleda kompensatsiooni. Kahjuks häid uudiseid veel ei ole, aga tegutsemine Euroopa Nõukogu lennuhüvitisi puudutava määruse muutmiseks käib.

Odavlennufirma Ryanair, kes on suve jooksul pidanud kogema mitmeid streike ning kelle töötajad Saksamaal streikisid ka eile, keeldub tööseisakute tõttu häiritud lendude eest kannatanud reisijatele kompensatsiooni maksmast.

Olgugi et eilsest streigist andsid töötajad eelnevalt teada, siis vastavalt Euroopa Nõukogu määrusele 261/2004 ei ole reisijatel õigus nõuda kuni 600 euro suurust kompensatsiooni. Seda kinnitas ka Ryanair, kes keeldus streikide tõttu kannatanud reisijatele hüvitise maksmisest, viidates erakorralistele asjaoludele.

Euroopa Liidu Kohus, olles olukorda analüüsinud, väljendas arvamust, et lennufirmade töötajate streigid ei peaks liigituma erakorraliste asjaolude alla. Samuti peaks lennufirma vastutama ka streikide eest, mille toimumisest ei ole eelnevalt teada antud.

Ka lennuhüvitisettevõtte Skycop juhi Marius Stonkuse arvates ei saa Ryanairi tööseisakuid pidada erakorraliseks asjaoluks. „Sarnast arvamust on väljendanud veel ka mitmed Euroopa Liidu tsiviillennunduse valdkonna organisatsioonid. Nende sõnul ei saa streike liigitada erakorraliste asjaolude alla ning see ei tohiks lennufirmat vabastada hüvitiste maksmisest, kui reisijat ei ole lennu tühistamisest vähemalt kaks nädalat ette teavitatud,“ lisas Skycopi juht.

Seotud lood:

Kui Ryanair töötingimusi ei paranda, kavatsevad viie riigi töötajad lendureid ja lennusaatjaid esindavate ametiühingute sõnul kuu lõpus uuesti streikida, mille tulemusel kannatab taas suur hulk reisijaid.

Skycop soovitab kõikidel reisijatel, kellel on plaanis Ryanairiga lennata, jälgida pidevalt lennuteavet ning viia end kurssi reisijaõigustega — kui lend hilineb rohkem kui kolm tundi, on lennufirma kohustatud võimaldama reisijatele toidu, vee, helistamise ning ligipääsu internetile. Juhul, kui lend on edasi lükatud järgmisele päevale, peab lennufirma reisijatele võimaldama ka majutuse.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare