Rasedana lennureisile? Mõned asjad, mida kindlasti silmas pidada

 (1)
Rasedana lennureisile? Mõned asjad, mida kindlasti silmas pidada
Lapseootuse pärast ei pea puhkus ära jääma.Unsplash.com

Rasedana lendamine tänapäeval nii tavaline ja seda tehakse sedavõrd palju, et üleliia muretseda ei maksa. Aga kuidas ennast ikkagi mugavalt tunda ja mida silmas pidada?

Lennufirmad on otsustanud ise, millises staadiumis rasedaid lennukisse lubatakse. Tavaliselt on ülempiiriks 36. rasedusnädal ehk umbes kuu aega enne sünnitust, kuid mõnel firmal võib see piir ka madalam olla. Lõpurasedad peavad enne lendu kindlasti arsti juures käima ning check-inis lendamist lubava arstitõendi esitama.

Parim aeg rasedana lendamiseks on teine trimester. Siis on raseduse katkemise oht väike, kõht ei ole veel liiga suur ega sega tavapärast liikumist ja elu ning keha suudab muutustega hästi kohaneda. Esimesel trimestril on oht raseduse katkemiseks rõhuvahede tõttu suur, kolmandal trimestril võib rõhkude vahetumine esile kutsuda enneaegse sünnituse. Kindlasti räägib ka ämmaemand rasedale kõikidest ohtudest ja riskidest, anna talle teada, kui sul on plaan reisile minna.

Pika reisi jooksul saavad kõige rohkem koormust jalad, mis sest, et tegelikult paigal istud. Et jalad liialt ei tursuks, tuleks teha iga poole tunni järel väike jalutuskäik. Kui võimalik, tuleks tõsta jalad üles ja tee pöiaringe, ära istu terve reisi ühes asendis. Kindlasti tuleb juba enne lennukile minekut ja ka reisi ajal juua piisavalt vett, sest lennukis on õhk väga kuiv. Väga pikki lende soovitatakse vältida.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare