Põnev teada! Miks ei joosta hotelli vastuvõtutöötaja ametikohale tormi (kuigi tegelikult peaks)?

 (7)

Põnev teada! Miks ei joosta hotelli vastuvõtutöötaja ametikohale tormi (kuigi tegelikult peaks)?
Pilt on illustreerivPanthermedia / Scanpix

Ajal, mil nii välis- kui ka siseturism näitab tugevat tõusu ja tööjõupuudus turismisektoris on suur, on hotellis külalisi tervitava administraatori roll meie ühiskonnas alahinnatud. Miks ei ole vastuvõtutöötaja ametikoha täit potentsiaali veel avastatud?

EASi statistika andmetel peatus Eesti majutusettevõtetes 2017. aastal 10,4% rohkem inimesi kui mullu samal ajal. Näeme, et turismisektor on kasvuteel ja aastas teenindavad hotellid aina rohkem külalisi.

Turistidega puutuvad kokku sajad hotellitöötajad, kes jätavad sageli külastajatele esimese ja ehk ka kõige mõjusama esmamulje meie riigist. Seega on vastuvõtutöötajal väga suur ja oluline roll kanda. Samas aga ei joosta sellele ametikohale tormi ja näiteks viie tärni hotellil kulub ligikaudu kaks kuud uue töötaja leidmiseks, kuna kandidaate napib.

Kliendid maailmastaaridest presidendini

Miks kandidaate vähe on ja miks see töö noori ei köida? On ju see just sobilik õpihimulisele noorele, kes alles karjääri alustab ja veel palju kogemusi ei oma. Siin võib põhjus olla, et tegelikult nähakse tihti selle töö väga väikest osa — näeme inimest, kes võtab külalised hotellis vastu ja registreerib nad tubadesse. Tegelikult võiks aga öelda, et vastuvõtuadministraatori töö on üks kõige vastutusrikkamaid ja enam väljakutseid pakkuvamaid ameteid hotellis. Päeva jooksul kohtub vastuvõtutöötaja sadade uute inimestega, täidab hotellikülastajate kõikvõimalikke palveid, tegeleb kaebustega, haldab hotelli üldist meili- ja telefonisuhtlust, võõrustab VIP-kliente, koordineerib suhtlust hotelli teiste osakondadega. Muuhulgas peab ta tundma nii hotelli kui ka riigi või linna hingelu — kuhu minna, mida teha? Nimekiri erinevatest ülesannetest ja väljakutsetest on pikk ja juba mõni kuu sellel ametipostil annab nii hindamatu karjääri- kui ka elukogemuse.

Seotud lood:

Töö pea igas maailma riigis

Loe veel

Lisaks sellele ei ole vastuvõtuadministraatori tööl riigipiire ning see töö võib olla rahvusvahelise karjääri algustee, mis võib töötaja viia pea ükskõik kuhu maailmas. Paljudel hotelligruppidel on ka ketisisesed arenguvõimalused, mis lubavad olenevalt ettevõttest ligikaudu pärast aastat töötamist kandideerida mõnda teise riigi esindushotelli. See on hea võimalus hobide sidumiseks tööga, et reisida ja maailma avastada. Rahvusvahelise töö proovimist julgen ka ise kahe käega soovitada, kuna see aitab karjääriarengule tõhusalt kaasa. Ligikaudu viis aastat tagasi alustasin Düsseldorfis Hiltoni hotellis praktikandina, jätkasin kogemuste omandamist Prahas ja kaks aastat tagasi asusin Eestis Hiltoni hotelli avama juba vastuvõtujuhina. Teekond on olnud väljakutseid pakkuv, kuid kindlasti ei vahetaks ma seda millegi muu vastu.

Millest siis puudu jääb?

Nüüd vastuvõtujuhina töötades tõden ka ise tihti, et häid kandidaate on raske leida. Kindlasti on siin oluline koht teavitustööl, kogemuste jagamisel ja omandamisel. Näen aina enam, et meie turismisektor vajab kvaliteetset erialast haridust. Tänasel päeval on juba selle suunas juba suur samm astutud, kuid kindlasti on veel arenguruumi, et luua professionaalsel tasemel hotellisektoriga seotud õppekavasid. Positiivne näide on juba Tallinna Erateeninduskooli rajatav restoranijuhtimise õpe või Tallinna Teeninduskoolis järgmisel aastal alustav spaateeninduse eriala. Kui tahame, et turistide arv jätkuvalt kasvaks ja Eesti suudaks võõrustada uusi suuri üritusi või ettevõtmisi, nagu näiteks EL-i eesistumine, on Eestil vaja veelgi enam tugevat praktikat. Töötame AICR Estoniaga selle nimel, et seda valdkonda edendada ja arendada. See tähendab aga suuremat koostööd majutusettevõtete ja haridusasutuste vahel. Lisaks eeldab see ka näiteks karjääripäevade, avatud uste päevade, praktikapäevade jms korraldamist. Vaja on tõhusamat sektorisisest.koostööd. Loodan, et samm-sammult suudame selle töö tähtsust ja rolli ühiskonnas nähtavamaks muuta.

Vastuvõtutöötajate mõõduvõtt

Nagu öeldud, on meil vaja rohkem praktikat, mis annaks võimaluse sündida edukatel eeskujudel. Et noortele ametit tutvustada ja häid eeskujusid välja tuua, on ellu kutsutud ka parima hotelliadministraatori valimise võistlus, kus oma oskused panevad proovile Eesti parimad vastuvõtutöötajad.

Võistluse esmane eesmärk on loomulikult parima vastuvõtutöötaja väljaselgitamine, kuid samas saame sellele ametile tähelepanu juhtida ja seda ühiskonnas laiemalt tutvustada. Igal aastal osaleb kümmekond noort, kes panevad oma oskused proovile igapäevastes tööülesannetes, täites neid suure innukusega. Žürii näeb nende inimeste silmades seda tahet ja sära, mida see töö igati nõuab. Selle aasta novembri alguses selgub juba järgmine andekas vastuvõtutöötaja, kes sõidab omakorda oskusi näitama rahvusvahelisse lõppvooru ja keda võib oodata põnev karjäär. Eelmise aasta võitja näiteks on vaid lühikese ajaga tõusnud vastuvõtujuhiks.

Just eeskujud ja koostöö on need märksõnad, mille abil suudame vastuvõtutööd Eestis edendada ja veelgi paremale tasemele viia. See mõjutab kogu turismisektori tööd paremuse suunas ja aitab struktuurset tööjõupuudust vähendada.

Christoph Puschmann on AICR Estonia alaliidu liige. AICR Estonia on on rahvusvahelise liidu AICR International (The International Association of Deputy Managers and Reception Heads of Luxury Hotels) alaliit Eestis, mis koondab Eesti nelja ja viie tärni hotellide vastuvõtujuhte. Nende eesmärk on tõsta teadlikkust vastuvõtuadministraatori ametist ja edendada valdkonnaarengut Eestis.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare