Õige atmosfäär

Erinevatel kruiisifirmadel ja laevadel on isemoodi atmosfäär. Suur osa sellest on tihti kompaniide endi poolt loodud, et kruiise kindlatele sihtgruppidele turundada. Kui soovid minna kogu perega lastesõbralikku puhkust pidama, siis pole vallalistele mõeldud peokruiis just mõistlik idee. Tavaliselt ei tohiks suuri üllatusi tekkida, sest infomaterjalidest ja veebilehelt peaks üldine pilt kruiisi olemusest üsna ruttu selguma. Loomulikult pole kõik väljumised nagu templiga löödud: tänane Royal Caribbean sõit on pensionäridele ja homne kruiis noortele pidutsemiseks. Olulise osa kruiiside turust moodustavad sõidud, mis pakuvad midagi kõikidele. Eriti puudutab see maailma suurimaid kruiisilaevu. Nendel alustel leiavad põnevat tegutsemist või vaikset puhkust igas vanuses ja isiklike eelistustega reisilised.

Hind ja kvaliteet

Kruiisi eest võib maksta mõistliku summa, palju raha või lausa üüratuid summasid. Tavaliselt tõstab hindu väiksem standardiseeritus. Teisisõnu tähendab see personaalsemat teenindust, vähem külastajaid pardal, luksuslikke lisateenuseid hinnas ja erilisi korraldatud sündmuseid. Standardsematel kruiisidel on ikkagi võimalik elamust erilisemaks muuta, näiteks kajutite teenindusklassi tõstes või kallimates restoranides käies. Siiski on üldine kogemus enamikul reisijatest sarnane ja vastab tavapärase puhkusereisi miinimumprogrammile.

Ettevaatust, madalad hinnad!

Mõnikord jagavad erinevaid reisipakkumisi koondavad netiportaalid kruiisihindu, mis on jahmatavalt madalad. Näiteks on pakkumisel olnud ligikaudu 200-eurone kruiis Euroopast Lõuna-Ameerikasse, mis kestis pea kaks nädalat. Selliste hindadega on mitu murekohta, millele tasub kindlasti enne pardakaartide soetamist keskenduda. Juurde lisanduvad lennupiletid Eestist Hispaaniasse, Prantsusmaale või Portugali ning Brasiiliast tagasi kodumaale. Kruiisi hinnas ei pruugi sisalduda kõik toidukorrad ja kajut on kindlasti kõige madalama klassiga, mille puhul võib mugavus olla küsitava tasemega. Samuti ei pruugi hind sisaldada mitte ühtki meelelahutuse võimalust, mistõttu peab nendegi eest omakorda raha välja käima. Tõsiselt odavad kruiisihinnad võivad kujuneda tõsiselt kalliks!

Liiga palju pagasit

Mõned reisijad armastavad väga palju asju kaasa pakkida. Kruiisid ei pruugi sellise harjumuse jaoks parim variant olla. Isegi VIP-klassi kajutid pole võrreldes hotelli sviitidega meeletult suured, rääkimata tavaklassi kajutitest. Kui võtad väga palju asju kaasa, siis vähendab see mugavust. Seepärast on aina enam kruiisifirmasid hakanud pagasi osas rangemaid reegleid tegema, kuna näiteks pardalemineku ajal võivad “ülepakkinud” inimesed kitsastes vahekäikudes liikumise põrgulikuks muuta. Pakkimisel proovi keskenduda asjadele, mida sul kindlasti vaja läheb ja kui millegi tarbekuses kahtled, siis jäta parem koju!

Kaugeid maid avastama

Muidugi minnakse kruiisile ennekõike pardakogemuse pärast, ent siiski moodustavad olulise osa saadavast elamusest ka arvukad randumised. Olenevalt kruiisi pikkusest ja programmi eripäradest on peatuseid rohkem või vähem. Näiteks keskmise pikkusega Kariibi mere kruiisi korral külastad kindlasti vähemalt 3-5 erinevat sihtkohta. Tavapäraselt pole ükski ekskursioon kohustuslik ja neid peab eraldiseisvalt juurde broneerima. Tuuride hulgas võib olla vägagi erineva iseloomuga väljasõite: alates giidiga vanalinnas jalutamisest, lõpetades adrenaliinirohkete tegevustega vabas looduses. Loomulikult on võimalus jätta vahele kõik ettevõtte poolt pakutavad tegevused ja iseseisvalt sihtkohas ringi vaadata. Seejuures on oluline aega planeerida, et ikka väljasõiduks tagasi laevale jõuda, kuna pea alati liigub kruiis õhtul uude kohta edasi.

Anna probleemidest teada

Tagantjärgi kurjade kommentaaride postitamine ei lahenda kohapealset probleemi. Ajas rändamist pole veel leiutatud! Just sellepärast tasub kõikvõimalikest probleemidest koheselt meeskonnale teada anda. Näiteks võid avastada, et kajutis ei tööta elektripistikud, õhtulauas istud kaaslasest liiga kaugel või esialgselt kokku lepitud programmist on midagi puudu. Suuremad ja usaldusväärsed kruiisifirmad õpetavad töötajatele, et probleemid peavad leidma mõlemaid pooli rahuldava lahenduse. Suure tõenäosusega saad ootamatult kerkinud ebameeldivustele lahenduse.