OLULINE | Sul on õigus saada rahaline hüvitis puhul, kui su lend hilineb või on tühistatud — ära loobu sellest!



OLULINE | Sul on õigus saada rahaline hüvitis puhul, kui su lend hilineb või on tühistatud — ära loobu sellest!
Pilt on illustreerivPanthermedia / Scanpix

Paljud reisijad on pidanud end leidma ebamugavast olukorrast, mil pikisilmi oodatud lend ootamatult hilineb või hoopiski tühistatakse. Pikad lennujaamas veedetud tunnid või isegi ööd ei kuulu vast kellegi reisiplaanidesse. Tihti aga ei ole säärasesse olukorda sattunud reisijad kursis oma õigustega, mistõttu võib neil nende õiguste rikkumise eest ettenähtud rahaline hüvitis saamata jääda.

Lennuhüvitisefirma Skycop juht Marius Stonkus vastab alljärgnevalt reisijate kõige tihedamini esinevatele küsimustele, mis puudutavad nende õigusi seoses lennu hilinemise, tühistamise või ülebroneerimisega.

Millal on mul õigus kompensatsioonile?

Reisijal on õigus kompensatsioonile, kui tema lend oli häiritud lennfirma vea tõttu ning oli vastavuses Euroopa Nõukogu määruse nr 261/2004 kriteeriumitega.

Sõjalised tegevused, ekstreemsed ilmastikutingimused, lennuki tootjapoolsed vead ja töötajate streigid ei ole lennufirma poolt kontrollitavad tegevused ning seega ei kuulu need ei rahalise ega moraalse kahju hüvitamiste alla.

Kui aga lend jõuab sihtkohta kolm tundi hiljem (saabumisaega ei fikseeri maandumine, vaid lennuki ukse avamine), kui lend tühistatakse vähem kui 14 päeva enne väljumist või kui palutakse ülebroneerimise tõttu lennust loobuda, on reisijal õigus kompensatsioonile.

Seotud lood:

Kui suurt kompensatsiooni on mul õigus saada?

Olenevalt reisitud vahemaast on reisijal võimalik saada hüvitist vahemikus 250-600 eurot.

Kui ma olen lennufirmalt juba kinkekaartide, sularaha või muude abiteenuste näol hüvitist saanud, siis kas ma võin esitada lisakaebuse ka rahaliseks kompensatsiooniks?

Jah, võib. Tavaliselt on lennufirmade pakutavate kompensatsioonide väärtus väiksem sellest, mis on tegelikult reisijatele seaduse poolt ette nähtud. Hilisem rahaline kompensatsioon sõltubki sellest, kui suures väärtuses on reisija juba eelnevalt hüvitist saanud. Parim viis selle teadasaamiseks on kasutada lennuhüvitisefirmasid nagu näiteks Skycop, mille kogenud spetsialistid võitlevad lennureisijate õiguste eest vajadusel isegi kohtus.

Kui pika perioodi jooksul on võimalik kaebust esitada?

Euroopa Nõukogu määrus 261/2004 ei ole seni veel kaebuste esitamiseks sätestanud ühtseid reegleid, mistõttu võivad perioodid riigiti erineda. Eesti seaduse kohaselt võib lennureisija lennufirmale kaebust esitada kolme aasta jooksul pärast lennutõrke tekkimist.

Loe veel

Lendasin Euroopa Liitu mittekuuluva lennufirmaga. Kas sel juhul on mul õigus kompensatsioonile, kui lend oli häiritud?

Reisijal on õigus kompensatsioonile, kui lend algas ELi territooriumil asuvast lennujaamast.

(28 ELi liikmesriiki ning Guadeloupe, Prantsuse Guajaana, Martinique, Réunioni saar, Mayotte, Saint-Martin (Prantsuse Antillid), Assoorid, Madeira ja Kanaari saared, samuti Island, Norra ja Šveits.)

Mu lend hilines rohkem kui kolm tundi. Millised on minu teised õigused lisaks rahalisele kompensatsioonile?

Lisaks rahalisele kompensatsioonile tuleb vedajal reisijatele tagada tasuta toit ja jook ja kolm tasuta telefonikõne. Kui reisijal tuleb uut lendu oodata rohkem kui üks ööpäev, tuleb reisijale tagada tasuta ööbimine hotellis ning transfeer hotelli ja tagasi.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare