Üks asi, mille ta jättis esitlemata, oli see, et lennujaama ehitus oli üks tõeline killer-projekt. Seda sõna otseses mõttes, kirjutab news.com.au.

Isegi põrgul pole nii palju viha kui Põhja Korea rahuldamata liidril. Kui Pyongyangi rahvusvahelise lennujaama teise terminali peaarhitekt ei suutnud oma disainitööga juhti vaimustada, tuli tal selle eest lõplikku hinda maksta. Väidetavalt oma eluga.

Riigi rahvusliku kaitsekomisjoni disainiosakonna juht Ma Won Chun haihtus möödunud aasta novembris. Sellest saadik pole keegi temast midagi kuulnud.

Levivad kuuldused, et Chun ja viis teist ametnikku mõrvati vaikselt „korruptiivsete parktikate viljelemise ja käskude täitmisest kõrvale hiilimise" eest, vahendab The Diplomat.

Allika väitel toimus see ajal, mil lennujaama ehitustööd peatati, kuna Jong-un polnud tulemusega rahul - nii see osaliselt lammutati ning ehitati tema nägemuse järgi.

Projekti kallal töötanutele heideti ette, et nad ei saanud hakkama möödunud juulis antud korraldusega peegeldada hoone arhitektuuris Põhja-Korea „Juche" (sõltumatuse) filosoofiat ja rahvuslikku identiteeti.

Jong-un'i hinnangul esines „kõrvalekaldeid interjööri paigutustes nii lennule registreerimise kui lendudelt saabumise aladel", kirjutas Korea uudiste keskagentuur möödunud novembris ehitustööde seiskumise põhjenduseks.

Põhja Korea arhitektuuri iseloomustab kõige paremini monumentaalne kuid küllaltki üksluine sotsialistlik stiil, millesse on pikitud kommunistliku riigi propagandistlike elemente.

Uus lennujaama terminal, mis on mõeldud rahvusvahelisteks lendudeks, paistab jäävat enamuse ajast tühjaks, kuna Pyongyangil on vaid käputäis välisriikidest saabuvaid lende.

Kui teine terminal avaneb, siis lennujaama senieksisteerinud terminal jääb vaid mõne riigisisese lennu teenindada. Kim tellis uue terminali ehituse 2012. aastal, sest teiste riikide lennujaamade kõrval jäi Pyongyangi oma pisikeseks ja tagasihoidlikuks.

Teine terminal on kuus korda suurem kui esimene. Selgusetuks jääb aga see, kuidas hakkab Põhja-Korea reisijaid enda riiki meelitama, et sellise tohutu hoone ehitust kuidagi õigustada.

Teine terminal avatakse ajal, mil stalinistlik riik Põhja-Korea on üks maailma vähem külastatumaid sihtkohti ning kuhu lendavad vaid üksikud lennud Beijingist ning Moskvast.