Rahvusvahelise autorendiettevõtte Payless Eesti esindaja Madis Sinijärve sõnul tasub auto kõige soodsamaks rendiks silmas pidada, et autot rentides on tavapärane see, et mida pikemalt auto ette broneerida, seda parema hinna saab. “Tihtipeale on viimasel hetkel autot broneerides erinevate sõidukite saadavus piiratud ning sellest tulenevalt võivad ka hinnad kõrgemad olla. Samuti on oluline teada, et mida pikem on rendiperiood, seda odavam on renditava sõiduki päevahind. Ehk tavapäraselt on kõrgema päevahinnaga 1-3-päevased rendid ning nädala või pikema rendiperioodi jooksul on ka päevane maksumus ning lõppsumma selle võrra soodsam,” rääkis Sinijärv.

Kas online-broneering või helistamine?

“Alati tuleks vaadata, millised rendihinnad on parasjagu online-broneerimiskeskkonnas ning alati võib helistada ka kontorisse, et küsida, millise pakkumise nemad soovitud perioodiks teevad. Kui sõiduki broneerimine on jäetud viimasele hetkele ehk sõidukit soovitakse rentida kohe, siis on kõige kindlam küsida pakkumist otse rendikontorist, kellel on täpne info olemasolevatest sõidukitest,“ kirjeldas autorendiettevõtte esindaja.

Kui võtta aga kokku kogu autorendi hinna kujunemine detailselt, siis lihtsustatult moodustavad autorendifirma esindaja sõnul kogumaksumuse sõiduki enda rendihind ja valitud lisateenused - kindlustused, navigatsiooniseadmed, lasteistmed, lisajuhi võimalused, wifi-seadmed jne. Sõiduki rendihinna määrab üldiselt ka auto grupp ehk madalama grupi väiksemad sõidukid on soodsamad ning kõrgema grupi suuremad sõidukid on kallimad. Samuti on ka lühema rendiperioodi puhul päevahind kõrgem, pikema rendiperioodi korral on päevahind madalam.

“Tasub kindlasti ka tähele panna, kas sõiduki kilometraaž rendiperioodil on piiratud või vaba, kas on mingisuguseid piiranguid sõiduki kasutamisel lähiriikides või mitte. Kuna rentnik vastutab sõiduki eest kogu rendiperioodi jooksul, soovitame alati ka oma klientidel võtta täiskindlustus terveks rendiperioodiks. Täiskindlustus katab üldiselt enamus sõidukiga seonduvaid riske ning vähendab kliendi omavastutuse nullini, andes klientidele meelerahu rendiperioodi jooksul ning säästes võimalikest sekeldustest sõiduki vigastuste korral, mis võivad siis olla tekitatud kliendi enda süül või kolmandate isikute poolt,” soovitas Sinijärv.

Eelista renti otse ettevõttelt

Paylessi esindaja tõi välja, et lisaks varajasele broneeringule ning rendiajale tasub rendi broneering sõlmida rendiettevõttes, mitte vahendaja ehk näiteks erinevaid rendiettevõtete pakkumisi koondava online-keskkonna juures – seeläbi on võimalik osa saada ka näiteks kampaaniapakkumisest ja olla kindel kõikides rendisõidukit puudutavates tingimustes. “Leping on kasulik sõlmida otse rendiettevõttega, kelle kindlustustingimused on läbipaistvamad ja selgemad kui paljudel juhtudel näiteks vahendajate kaudu renditud sõiduki kasutustingimused,” lisas Sinijärv.

Autorendiettevõtte esindaja rõhutas, et sage probleem esineb selles, et läbi vahendajate rentides lubatakse tihtilugu kliendile üht, kuid reaalsus on aga paraku teine - alates sõiduki klassist kuni kindlustuskatte tingimusteni välja.

“Näiteks juhtudel, kui soetatakse vahendaja või büroo vahendusel täiskindlustus, ei vähenda see autorendi ettevõtte ees omavastutust. Ehk kindlustus on võetud kolmanda osapoole kaudu ning kui rendisõidukiga juhtub midagi, vastutab rentnik autorendi ettevõtte ees endiselt omavastutuse ulatuses. Sellistel puhkudel peab rentnik ise vahendajalt või büroolt kahjusumma sisse nõudma, mis on kliendi jaoks aeganõudev protsess. Soetades kindlustuse otse autorendi ettevõttelt, ei pea selliste probleemidega klient silmitsi seisma. Kui siiski otsustatakse rentida sõiduk läbi vahendaja või büroo, soovitame kindlasti eelnevalt selgeks teha, milliselt rendiettevõttelt auto saadakse ning tutvuda rendiettevõtte tingimustega,” tõdes Sinijärv.

Autorendiettevõtte esindaja lisas väga olulise soovitusena ka, et kliendid tutvuks alati süvenenult ning põhjalikult rendiagendi poolt esitatava lõpliku rendilepingu ning kõikide teenuste hindadega. “Julgustan kindlasti kliente küsima täpsustavaid küsimusi, kui mõni detail lepingul jääb arusaamatuks. Oluline on, et klient mõistaks kõikide toodete ja teenuste maksumusi lepingul enne selle allkirjastamist,” rõhutas Sinijärv.