
Pärast 1980. aastat sündinud Y-põlvkond ehk tänased 18-35-aastased on tööturul juba mõnda aega tegutsenud seltskond, kelle kasvav ostujõud pakub ettevõtetele üha suuremat huvi. Uurime lähemalt, kuidas planeerib Y-põlvkonna esindaja oma reise.
KLM Gruppi kuuluv Prantsusmaa rahvuslik lennufirma Air France teatas suvel uue lennufirma Joon loomisest, mille eesmärgiks on lennutada Y-põlvkonda ehk neid kliente, kes on sündinud pärast 1980. aastat. Lisaks Joonele on teisigi ettevõtteid, mille sihtrühmaks on noored ja mida positsioneeritakse soodsa hinnaga kvaliteetset teenust pakkuvate elustiilibrändidena.
Reiside planeerimine 2000 vs 2017
Kui aastal 2000 osteti enamik reisiteenustest reisikonsultantide käest, sest alternatiiviks oli ajamahukas erinevate lennufirmade ja hotellide pakkumiste eraldi läbitöötamine, siis 2017. aastal on reisija elu pealtnäha lihtne — lennufirmade ja hotellide hinnatasemest annavad ülevaate online-võrdlusportaalid ja hinnavõrdluse tegemine on mugavam kui kunagi varem.
Y-põlvkond usaldab soovitusi
USA-s läbi viidud reisiostuharjumuste uuring, et tänased noored hindavad reiside broneerimisel reisikonsultandi teenust rohkem, kui ükski teine demograafiline grupp. Põhjus selleks on väga inimlik — digiajastu infotulvas ei suuda kliendid enam pakkumistes orienteeruda. Parima pakkumise väljaselgitamine tundub liiga keerukas ja ajamahukas ning kes juba korra internetis tehtud ostus pettub, see muutub ettevaatlikumaks.
Y-põlvkonna esindaja usaldab sõbra soovitust, mille küsimine on sotsiaalvõrgustikes lihtsam kui kunagi varem. Aga sageli ei oska sõbrad head nõu anda ja guugeldamine ei vii samuti soovitud tulemuseni, sest digiajastul on ka Google otsitulemused ja “sõltumatud” hinnangud manipuleeritavad.