Lufthansa jääb ilmselt suurtest lennufirmadest viimaste sekka, mis hakkab pakkuma pardal lennu ajal mobiiliga helistamist. Saksa lennufirma plaanib lubada lennureisijatel mobiili kasutamist sõnumite saatmiseks, e-kirjade vahetamiseks ja Internetis surfamiseks sel aastal. Kõned jäävad siiski keelatuks. Esialgu testitakse teenust Münchenist ja Frankfurdist väljuvatel lendudel Põhja-Ameerikasse ja Lähis-Itta.

Reisijad ei saa siiski teenuseid maapealses rändluses kasutada, vaid peavad ühenduma lennu ajal pakutavasse mobiilivõrku nimega Lufthansa FlyNet. Selle kasutamise eest saadetakse arve reisija kodusele mobiilioperaatorile.

AeroMobile - firma, mis pakub Lufthansale vastavat teenust, küsib taevase mobiiliteenuse eest klientidelt keskmist rändlustasu, millega puutuvad reisijad kokku ka maa peal. "Hind sõltub sellest, kui palju maksustab rändluskõnesid sinu operaator," öeldakse teenuse kirjelduses. (Elisa Eesti hinnakirjas on AeroMobile´i hinnad järgmised: kõne Eestisse 4,00781 eurot/min, tekstisõnumi saatmine 1,12548 eurot, kõne vastuvõtmine 4,46400 eurot/min ja andmeside megabaidi hind 20,58810 eurot; EMT hinnakirjas kõne Eestisse 3.0143 eurot/min, kõne vastuvõtt 0,1320 eurot/min, sõnumi saatmine 0,8465 eurot, andmeside 16,1579 €/MB - toim.)

Kuigi Lufthansa ei luba pardal telefonikõnesid, pole seda piirangut paljudel teistel lennufirmadel, eriti Lähis-Ida omadel.

"Lennu ajal tehtavatel kõnedel on pigem emotsionaalne efekt," ütles AeroMobile´i kõneisik, "enamus lennufirmasid valivad ka kõnede tegemise lubamise, ja oma kuue tegevusaasta jooksul pole AeroMobile´il nendega olnud mingeid probleeme. Samas on nõudlus nn vaiksete teenuste nagu sõnumite ja andmeside järele tunduvalt suurem kui kõnedele. Vahe on ligi kümnekordne."


Ta lisas, et keskmine lennukis tehtava kõne pikkus on kaks minutit ja vaid mõned üksikud kasutavad seda võimalust: "Seega lennukitäis reisijaid, kes kõik lobisevad mobiiliga, pole kindlasti reaalsus."

Samuti on pardameeskonnal täielik kontroll teenuse üle ja nad võivad mobiili kasutamise võimaluse igal ajal välja lülitada.

Lennukis mobiiliteenuse kasutamise lubas Euroopa Komisjon 2008. aastal, esimeste seas hakkasid seda kasutama Emirates ja Royal Jordanian.

Ryanair hakkas teenust pakkuma 2009. aastal, kuid pani selle aasta hiljem kinni, põhjendades sulgemist liiga väikese reisijate huviga.

Virgin Atlantic tutvustas mobiiliteenust 2011. aastal, pakkudes seda praegu kõigil Londoni Gatwicki lennujaamast väljuvatel lendudel ja valitud lendudel Manchesterist ning Londoni Heathrow´ lennujaamast. British Airways pakub lennu ajal mobiiliteenust London City - New York JFK marsruudil. AeroMobile´i mobiiliteenust pakuvad reisijatele veel Aer Lingus, Etihad, KLM, SAS, Singapore Airlines ja Transaero. Peamine konkurent OnAir pakub teenust Qantasele ja Iberiale.

Lufthansa ei toetanud alguses mobiiliteenuse pakkumist lennu ajal, kuna küsitlus näitas, et suur osa reisijatest olid selle vastu. 2008. aastal allkirjastasid ka tuhanded Telegraph Traveli lugejad petitsiooni, milles ei soovinud lennu ajal mobiiliteenust. Ameerika lennureisijad on samuti olnud selle vastu.

Need lennufirmad aga juba pakuvad lennureisi ajal mobiili kasutamise teenust:

Aer Lingus – alates septembrist 2013 kõigil pikkamaalendudel (seitsmel Airbus A330-l)

Aeroflot - jaanuarist 2013 (Airbus A320, A330 ja Boeing B777 pardal)

Air France – alates maist 2013 (ühel Boeing B777-300-l Pariisist)

All Nippon Airways - alates suvest 2013 kõigil rahvusvahelistel lendudel

Azerbaijan Airlines - alates jaanuarist 2012, 15 lennuki peal

British Airways - juulist 2013 Club Worldis London City - New York JFK lendudel

Cebu Pacific Air - jaanuarist 2013 Airbus A330 pardal

Egyptair - septembrist 2010 Airbus A330 pardal

Emirates – alates märtsist 2008kõigi Airbus A330 ja A340 lennukite pardal, lisaks mõnedel Boeing 777 lennukitel

Etihad – novembrist 2012, hetkel käib kogu lennukipargi mobiiliteenusega varustamine

Garuda - jaanuarist 2014 Airbus A330 pardal

Hong Kong Airlines - Airbus A330 pardal

KLM – alates maist 2013 ühel Boeing B777-300-l (Amsterdamist)

Lufthansa – alates veebruarist 2014, paigaldamisel kõigile lennukitele

Oman Air - Airbus A330 pardal

Philippine Airlines - Airbus A330 ja Boeing B777 pardal

Qantas – märtsist 2012, kõigil Airbus A380, Boeing B747-400 ja Airbus A330-300 lennukitel

Qatar Airways – alates maist 2010 kõigil lendudel

Royal Jordanian - Airbus A320 lennukitel

Saudia - Airbus A330 ja Boeing B777 lennukitel

SAS – detsembrist 2012 ühel Boeing B737-883 lennukil

Singapore Airlines – alates septembrist 2013, paigaldamisel kaheksale Boeing B777-300ER lennukile (Singapurist Londoni Heathrow´sse ja Tokyo´sse)

TAM Airlines - Airbus A320 lennukitel

TAP Portugal - Airbus A330 lennukitel

Transaero – alates 2012. aastast, mõnedel Boeing B747 ja B777 lennukitel

Virgin Atlantic – detsembrist 2011 kõikidel lendudel Londoni Gatwicki lennujaamast ja mõnedel lendudel Manchesterist ja Londoni Heathrow´ lennujaamast.