Maailma turvalisimaks lennufirmaks valitud Qantase pardal läheb reisijatel veidi kitsamaks, eriti just Austraalia siselendudel lennates: lennufirma plaanib Boeing 737 sisse paigutada veel kuus lisakohta. Praegu on Qantase sellistes lennukites 168 istekohta, millest 12 on äriklassis ja 156 turistiklassis. Lisanduvad turistiklassi kohad. Qantase tegevjuht Alan Joyce siiski lohutas teadet avaldades lendajaid, et lisaruum saavutatakse suures osas tualettide ja teenindusruumide ümberpaigutamise arvelt ning jalaruum jääb ilmselt samaks.

Hiljuti kirjutasime ka sellest, kuidas United Airlines istekohti ümber paigutas - see tasus end kuhjaga ära. Istmeridade vahelise ruumi vähendamise arvelt sai see Ameerika lennufirma omale koguni 14 lennukit juurde osta, kuna senistele lennukitele sai müüa rohkem pileteid.

Paljud teised lennukompaniid on istmeruumi juurde saanud uute õhemate ja lühema istumisosaga istmetega. Nii saab samasse salongi rohkem ridu sättida, kuulutades samas, et jalaruum ehk kaugus istmeäärest eelmise rea istme seljatoeni jääb endiseks.

USA Today on kokku pannud lennukis ridade vahelise ruumi vähenemise ajaloo United Airlinesi näitel: kui 1985. aastal võis jalgadega veel laiutada 81-91 sentimeetrise istmerea käiguga, siis 1995. aastal oli ruumi alles jäänud vaid 79-86 cm ja 2002. aastal 79-82 cm. 2014. aastal pakkus United oma lennukites ruumi 76-79 cm. Mõned Hiina lennufirmad on suutnud ridade vahet vähendada juba 74 sentimeetrini.