Soovitused on lihtsad: ole viisakas, ära lärma, hoia puhtust. Kuid paha pole neid aeg-ajalt jälle meelde tuletada. Siin need soovitused ongi.

1. Ole sõbralik

Nagu allpool olevast edetabelist näha, häirib reisijaid peaaegu kõige enam kaasreisijate ebaviisakus. Sama kehtib ka hotelliteenindajate suhtes — ole nendega viisakas ja nemad vastavad samaga (ehkki ka ebaviisakate külastajatega säilitab kogenud teenindaja jaheda viisakuse). Sõbraliku hotellikülalise suhtes aga on nii teised öömajalised kui teenindav personal alati vastutulelikumad.

2. Arvesta teistega

Kõige rohkem häirib teisi hotellis lärmakas naaber. Seega — arvesta alati ka teistega, kui vähegi võimalik. Pea pidu väljaspool hotelli selleks ettenähtud asutustes. Hotellis on reisijad erinevatel eesmärkidega — kes tuli poissmeeste õhtut pidama, kes on tähtsal ärireisil, kes üritab last varakult magama saada. Üldiselt kehtib alates kella kümnest õhtul hotellides vaikuse tund.

Teistega arvestamine tähendab ka uksele “mitte häirida” sildi jätmist, kui sa ei soovi, et toateenindus hommikul pikema magamise ajal sisse marsiks. Samuti tähendab teistega arvestamine näiteks takso ootamist järjekorras, mitte ootajatest mööda tormamist ja esimesena taksosse hüppamist.

3. Hoia asjad korras

Ära jäta asju laiali avalikes kohtades (näiteks jõusaalis või basseini ääres) ning proovi ka hotellituba lahkudes kui mitte just piinlikult kordatehtuna maha jätta, siis vähemalt suurema segaduseta. Viska prügi prügikasti, ära võta kaasa asju, mis kuuluvad hotellile. Lahku hotellist õigel ajal — enne väljaregistreerimise viimast tähtaega.

Siin aga on edetabel asjadest, mis Tripiti küsitluses hotellikülastajaid kõige rohkem häirisid:

1. Lärmakad naabrid (65%)
2. Ebaviisakad hotellikülalised teiste külastajate suhtes (64%)
3. Ebaviisakad hotellikülalised hotellipersonali suhtes (56%)
4. Taksonäppajad, kes hõivavad kellegi teise peatatud takso või trügivad taksojärjekorrast ette (51%)
5. Hotellikülalised, kes tekitavad avalikes kohtades segaduse — jätavad oma asjad laiali vms (45%)
6. Reisijad, kes kaeblevad, kui neid hommikul toateenindus üles ajab tuppa sisenemisega, kuid kes pole uksele varem “mitte häirida” silti jätnud (34%)
7. Reisijad, kes võtavad hotellitubadest asju “suveniirideks” kaasa (33%)
8. Hotellikülastajad, kes ei jäta kunagi jootraha (24%)
9. Reisijad, kes võtavad numbrituppa ööbima rohkem inimesi, kui on ette nähtud (22%)
10. Saabujad või lahkujad, kes jätavad oma pagasi hotelli fuajeesse (19%)

Küsitlusele vastasid 400 reisijat, kes olid valitud vanuse, soo ja reisieesmärgi järgi nii, et vastaks Tripiti külastajate keskmisele koosseisule. Nad pidid olema vähemalt 18 aastat vanad ja olema viimase 12 kuu jooksul reisinud ning hotellis ööbinud.

Allikas: Tripit