Rahvusvahelise autorendiettevõtte Budget Eesti esindaja Madis Sinijärv tõi esile, et möödunud aastal kasvas Budgeti autorendi maht ainuüksi Eestist välisriiki reisides enam kui 27%, võrreldes 2015. aastaga, välisriigist Eestisse tehtud autorendibroneeringute maht jäi võrreldes varasemaga aga samasse suurusjärku.

“2016.aasta tulemused ning ka 2017. aasta prognoosid näitavad, et reisiteenuste tarbimine nii kodu- kui välisriikides kasvab, kusjuures tarbijad teevad järjest teadlikumaid valikuid – eelistatakse pigem ökonoomseid väikesõidukeid ning rendiperiood planeeritakse pikemalt ette,” sõnas Sinijärv, lisades, et keskmine rendiperiood Eestis oli möödunud aastal 7 päeva ning välisriigis 6 päeva.

Kui autorendiettevõtted soovitavad auto ette broneerida võimalikult varakult, et saada parima hinnaga sobivaim sõiduk, siis rahvusvahelise autorendiettevõtte Budget möödunud aasta andmetel broneerisid eestlased sõiduki ette keskmiselt 30 päeva enne reisi. “Kõige pikemalt ette tehtud rendibroneering oli möödunud aastal 280 päeva enne rendiperioodi algust,” tõi Sinijärv esile ka erandit, kinnitades, et sel juhul võitis tarbija hinnas ca 20%.

Eestlaste top reisikohtadeks, kuhu reisides sõidukeid valdavalt ette broneeritakse, on USA, Itaalia, Saksamaa, Hispaania ning 2016. aasta uue sihtkohana ka Taani.

“Eksootilisemad autorendi broneeringud tehti Eestisse seejuures Namiibiast, Uus-Meremaalt ja Lõuna-Koreast,” tõi Budget Eesti esindaja esile.

“Kuigi Eestisse ja ka Eestist reisimine on pigem aktiivsem suviti ja talveperioodidel, siis üllatuslikult muutus autorenditurul oktoober varasemast populaarsemaks reisimiskuuks,” sõnas Sinijärv, möönates, et tõenäoliselt mõjutas sügisest hoogustunud autorenti Eestis olnud kehv suveilm, mille järel eestlased suve pikendama sõitsid.

Nii reiside kui autorendi aktiivsuse kasvu võib põhjendada ka broneeringute mugavamaks muutmisega. “Hüppeliselt on kasvanud mobiilist broneeringusüsteemi külastajate arv, kuigi samas konkreetsed tellimused vormistatakse endiselt valdavalt läbi arvuti ning paljudel juhtudel siiski läbi reisikonsultantide, mitte läbi automaatse broneerimissüsteemi,” selgitas Sinijärv. Seda tõendab ka Euromonitori statistika, mille põhjal kasutavad ligikaudu 2/3 eestlastest enda reisiteenuse broneerimiseks online-kanaleid ja kasvanud on nutitelefonide kasutamise maht.